View Single Post
Why so serious?
Vandringsmann's Avatar
597
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Veeel, det jeg nå lurer på er altså at jeg har jo fått høre rykter i det siste om at Z og X begge har fått erstatning hver på rundt 100000,-.
Vis hele sitatet...
Rykter er ikke gode beviser. Med mindre du får vite noe mer konkret ville jeg ikke brukt tid på det.

Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
Du skjønner vel hvor ødeleggende det er for en kar og bli anklaget og ikke dømt for en voldtekt. om den har funnet sted eller ikke er ikke min jobb å avgjøre, er man ikke dømt, så er man ikke dømt. ryktet derimot, det er gone 4 ever og i lokalmiljø, blandt kjente osv så er man voldtektsmann uansett dom eller ikke. det er både belastende og ødeleggende. så jo, de har tapt noe, og iallefall fått store belastninger.
Vis hele sitatet...
Teknisk sett ja, men om jeg dreper noen og saken blir henlagt pga manglende beviser og jeg dermed ikke blir dømt, så betyr ikke det at jeg ikke har drept noen (annet enn på papir).

Belastningen er nok mye større om man er uskyldig.

Sitat av bullshit.. Vis innlegg
For en naiv tankegang, "skal så lite til". Vet du noe om hvordan det opplevdes for disse personene? Vet du hvilke konsekvenser dette fikk ifht. jobb, utdanning, venner, familie og psykisk? Det er faktisk en veldig stor belastning å være tiltalt for voldtekt.
Vis hele sitatet...
Hvis personene faktisk voldtok (tvinget til seg sex når motparten gav klar beskjed om at hun ikke ville, eller var ute av stand til å ta bedømmelsen selv), så fortjener de all belastning og konsekvenser det fikk.

Sitat av mr.roundtree Vis innlegg
hvorfor fikk forresten du erstatning for noe du selv sier du ikke vet har skjedd? Får helt sikkert levere tilbake penga.

Neste gang gir du faen i å drikke deg så sanseløs at du har null kontroll på deg selv, så sparer du deg og eventuelle andre for masser av spetakkel.
Vis hele sitatet...
GRATULERER! Årets Drittsekk-Prisen er din!

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Uansett, så skal jeg få drikke så mye jeg vil uten å være redd for å bli voldtatt.
Vis hele sitatet...
Så absolutt! Men med høyt alkoholinntak (frivillig) så må man huske at dømmekraften påvirkes veldig og blir veldig nedsatt og som du selv sier; hukommelsen svikter. Dette er situasjoner som kan være vanskelige å bedømme,spesielt i ettertid da man ofte ikke "er seg selv" under høy ruspåvirkning.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Disse guttene var også veldig gode venner av meg før dette, så jeg trodde jeg kunne stole på de.
Vis hele sitatet...
Det er veldig vanskelig for oss her på forumet å vite nøyaktig hva som skjedde og om det var voldtekt eller ei. Og dersom politiet fikk tilståelse og beviser fra sykehuset er det vanskelig å tro at saken ble henlagt, men igjen, jeg eller andre på forumet her kan ikke vite sikkert.

Hendelsen har helt klart preget deg, men med mindre du måtte betalt denne erstatningen (som kun er rykter foreløpig) selv, synes jeg ikke du skal bry deg med det. Prøv heller å fokusere på ditt eget liv. Jeg skjønner at i en perfekt verden så burde skyldige få svi og måtte gå inn i seg selv og ta ett oppgjør og bli en bedre person, men dessverre så er det ikke slik.

Breivik drepte med viten og vilje 77 mennesker, ble pågrepet, og klaget på alt fra at han ikke hadde playstation i cella til at han forlangte å bli frifunnet. Noen mennesker er dessverre slik, og det er ikke noe man kan gjøre noe med.

Du har nok betalt en dyr pris bare for å lære at de to guttene du trodde du kunne stole på, faktisk var drittsekker (enten de er skyldig eller ikke så har de ikke handlet som en god venn) utifra førsteposten din
Sist endret av Vandringsmann; 28. juli 2019 kl. 03:06. Grunn: glemte noe