View Single Post
Nå vet ikke jeg hvilket nivå du ligger på rent teknisk, men om du ikke allerede har satt deg godt inn i innstillingen på kameraet ditt, kan det være greit å begynne med det. Sett kameraet ditt på manuelt og bruk manuelle innstillinger, samme med objektivet, bruk manuell fokus.
Jeg har en egen tråd som går ut på omtrent det samme der du kan se utviklingen min fra jeg startet og frem til i dag.
Det du trenger i tillegg til kameraet er et godt stativ samt et objektiv med stor nok brennvidde, jeg bruker selv et objektiv med 150-600mm brennvidde og på de siste bildene i tråden min, har jeg i tillegg brukt en telkonverter og på den måten fått doblet brennvidden. Så om du har et objektiv med 300mm brennvidde, vil du i første omgang kunne komme langt bare ved å investere i en 2x telekonverter.

Og for å ta bilder av sola, er det viktig som entropi/*pi skriver, å ha et skikkelig filter, ellers risikerer du å ødelegge både øyne og utstyr.
Om det er noe spesifikt du lurer på er det bare å spørre, så skal jeg svare etter beste evne.
Sist endret av Veggen; 16. juli 2019 kl. 13:07.