View Single Post
Sitat av Lunar Vis innlegg
Jeg ringte Telenor teknisk avdeling og spurte om de kunne hjelp meg med dette eller om jeg kunne legge opp kabel selv, de sa at å legge opp kabel ikke var en mulighet, men så fant jeg ut at det gikk en kobberkabel langs strømledningen helt bort til huset.

Så jeg ble satt over til de som drev med kobber(for de sa at "kobber skal jo legges ned" men du kan høre med de) så de hadde egene folk som jobbet med kobberkablene.. Og han var veldig behjelpelig. Selvom det ikke gikk ann å bestille internett dit gjorde han det han kunne og sa de skulle ringe tilbake når de fant ut om det var mulig..

Idag fikk jeg en SMS om at det var en pakke på vei fra Telenor(Så da er ruteren på vei) og det går ann!

Tenkte å supplere linjen med 4g, men de har ikke 4g+ dekning akkurat der, så det hadde aldri holdt til å spille med.. men 1-2mbit( ca 250kb/s) holder til å spille de fleste spill med.. da latency ikke burde være mer enn 40 maks 50ms mens med mobilt bredbånd er det gjerne 500-600ms.. Så det er ikke aktuelt å spille med..

Men for å spille(Ikke for å laste ned, streame eller lignende, men kun spille) Så holder det! Så jeg er kjempeglad!

Så selvom det ikke vises på internett og de forteller deg på kundeservice rundt omkring at det ikke går ann, så ikke gi opp, så får man som regel til noe!

Så nå kan jeg hvile og vite at jeg kan spille APEX i mitt nye hjem.

God sommer folkens!
Vis hele sitatet...
Du har sjekket alle andre muligheter den gamle ADSL/VDSL? er redd at du bor langt unna sentralen uten at jeg vet hvor du bor, det vil nok med føre høyre ping, lavere hastighet osv. problemer generelt med nettet

du kan sjekke selv på telenor sin kapaks

http://metrolive.telenor.no/kapaks-a...-web/kapaksweb

Login: skapaksprovider
Pass: prov

gå på adressesøk å sjekk selv