View Single Post
Sitat av bennnern Vis innlegg
Jeg sier ikke at mennesker burde gjøre det som er best for genene sine. Jeg sier at mennesker stort sett har følelser som driver dem til å gjøre det som er best for genene sine og at det er dumt å ta politiske beslutninger som ikke tar hensyn til dette. Jeg sier også at det går an å ha en viss forståelse for følelser som ikke er 100% rasjonelle, selv om de står i kontrast til ditt eget verdensbilde.
Vis hele sitatet...
Man kan sikkert finne biologiske begrunnelser for mye dritt som folk har for seg, men jeg er generelt skeptisk til overdreven forståelse for idéer som er destruktive for for et sivilisert og humant samfunn. "Jeg sier ikke at det er riktig, men man kan jo forstå..." er ofte første skritt på veien til å skape aksept for dårlige holdninger. Og å skille mellom "oss og dem" på grunnlag av hudfarge er en dårlig holdning. Håper de fleste kan være enige i det.

Sitat av bennnern Vis innlegg
Det er en trussel mot utbredelsen av genene til en kvinne om hun ikke får valgt partner etter egen preferanse. Jeg blir ikke dømt til intill 21 års fengsel om jeg stikker fingeren min ufrivillig inn i øret til noen eller om jeg ufrivillig slår noen med hånden min. Jeg tror du vil ha vansker med å forklare hvorfor, uten å ty til evolusjonspsykologi.
Vis hele sitatet...
Hvis jeg skulle begrunne hvorfor jeg ikke vil bli voldtatt, så tror jeg retten til å bestemme genmateriale til et eventuelt avkom ville kommet relativt langt nede på lista. I naturen ordner man det gjerne med at hannene slåss og den sterkeste får ta for seg. Jeg synes det er en dårlig løsning, selv om genene sikkert blir fine.

Sitat av Xasma Vis innlegg

For i USA idag, så spytter politikerne middelklassen rett i trynet, det har de gjort gang på gang, og med et refleksivt oppgulp legger de samtidig skylden på befolkningen. Deres glatte PR-tryne tar ingen skyld for at de driver politikk som kjører ødelegger folk og fe, de peker gjerne en finger på folket. Det at de fleste videoer engang ikke tar med dette synes jeg er besnærende, merkelig og igrunn ganske skamfult, et slags nytt spytt i trynet på folk fordi man nekter å innse at noe er galt med systemet: man skylder heller på folkene uten å se nøye på hvorfor man er villig til å f.eks godta rasisme og peke utover, selv om man egentlig er imot slike holdninger, for det er her Trump har grobunnen sin slik jeg ser det.

Tall på at det går én vei med middelklassen finner man hos pew.
Vis hele sitatet...
Jeg tror det er en viktig faktor, at en stemme på Trump er en protest mot det man oppfatter som en systemkrise. Uavhengig om man tror han har løsningene, så føler man ikke at man har noe å tape.

Når det gjelder lefling med rasisme så er jeg redd han ikke lykkes bare på tross av dette. Han spiller helt skamløst på frykt og konflikt, og det er nok mer gjennomtenkt enn det høres ut. At det faktisk funker er ikke et godt symptom for det amerikanske samfunnet.

Sitat av vidarlo Vis innlegg
Men den vakre ironien er jo at Trump nær sagt er definosjonen på den rike mannen som skor seg på andre sitt arbeid, og som systematisk har senka lønningene i USA.

Det er det som gjer det så komplett uforståeleg for meg.
Vis hele sitatet...
Amerikanere har jo et mer positivt syn på egentjente penger enn folk her på berget. At han spiller på at han er en self made man og ikke en som lever av donasjoner er et pluss for ham.

I den anledning har han jo til og med prestert å si at han ikke tror jødene kommer til å stemme på ham, siden han ikke kan kjøpes. Jepp.
Sist endret av entropi; 24. juli 2016 kl. 22:16. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.