View Single Post
Huff dette fikk meg til å minne meg på da jeg var 18 som er en del år siden nå ^^ Da fikk jeg sommerjobb som hjelpemann i ett sprengningsfirma. En jobb jeg virkelig ikke savner.

Han jeg jobbet hos, mistet 2 venner som jobbet i andre sprengingsfirmaer iløpet av en mnd. Dette var snakk om to forskjellige tilfeller, var altså ikke 2 stykk som strøk med i samme eksplosjon.

I tillegg var det et annet firma som klarte å ''drepe'' (ikke med vilje selvfølgelig) en dame i en bil hele 1 km unna der det smalt. En diger stein ramlet ned takluka på bilen og hun døde momentant.

Var ganske nervøs på jobb etter å ha fått med meg disse episodene etter å ha bare jobbet der 1 mnd.

Ett par uker senere skulle vi sprenge vekk ett digert fjell ganske nærme ett kjøpesenter for utbyggelse. Vi hadde vel boret 150 hull som skulle fylles med dynamitt. Da vi var ferdig med dette var det nå tid for å legge ut skytetråd og fenghetter. Da det også var ferdig tok vi oss alle en røyk på stedet før vi skulle igang med å sperre av veier og sikre området. Plutselig så kom jeg bort en løs stein type ikke alt for stor men stor nok. Denne begynte å rulle nedover skråninga som var full av fenghetter som ville mest sannsynlig satt av hele ladninga om den klarte å gi ett ordentlig kakk i en av fenghettene.

Skytebasen begynte å løpe vekk i ett voldsomt tempo, vi andre fulgte rask etter.

Heldigvis gikk det bra =)

Sa opp jobben ett par mnder senere, orka ikke gå rundt å tenke på all den dynamitten hele tia. Hadde ikke nerver til det ^^

Anyhow, var jeg deg ville jeg tatt kontakt med familien din, eller hvem enn som eier det huset i dag. Og så ville jeg latt de eventuelt ringe politi.

Hold deg iallefall langt unna, for guds skyld. Gammel dynamitt er ikke til å spøke med.