View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av JRF Vis innlegg
Ja da for man kan aldri bruke noen sammenlikninger for da blir det jo whataboutisme.....

Kvinner på begynnelsen av 1900 tallet: hvorfor får ikke vi stemmerett når menn har det?
Robhol: hey dere driver med whataboutisme. Er dere kommunister eller?
Vis hele sitatet...
Jeg innser at forsøket mitt på humor (dvs. å begå en innlysende tankefeil mens jeg kritiserer din) bommet på målgruppen i dette tilfellet, så la meg fjerne all tvil - jeg mener ikke faktisk at du er en kommunist.

La oss si at noen kaller Trump en idiot, hvorpå du - som førstemann! - drar inn Obama i diskusjonen.

Obamas handlinger kan man mene mye om, men de er ikke relevante for spørsmålet om Trump faktisk er en idiot eller ikke - de kognitive evnene hans er uavhengige av hva Obama har gjort, eller om Obama selv eventuelt er en idiot, eller for den saks skyld hva Obama spiste til frokost.

Hvis du faktisk mener at det er relevant til poenget, må det bety at Trump skifter idiotstatus basert på hva Obama gjorde i Jemen for flere år siden. Da kan det med fordel forklares hvordan du mener dette henger sammen. Hvis du ikke mener det er relevant, hva er problemet med at jeg kaller en irrelevant avledningsmanøver for en irrelevant avledningsmanøver?