View Single Post
Sitat av caperno Vis innlegg
Hvis du tenker på Sativex, så er det flere som har meldt om at de blir ruset på sprayen ved medisinske doser. Hele 20-25% melder om at de opplever ubehag i munnen. De som får Bedrocan medisinsk blir som hovedregel ruset på samme måte som de som ulovlig ruser seg på planten.
Vis hele sitatet...
At noen kan oppleve rus er vel ikke til å unngå, men produsenten har en enormt mye større kontroll på legemiddelet og effekten når det kommer i slike doser og raffinerte produkter.

Hver cannabis strain har sine egenskaper og forskjellen mellom indica og sativa er såpass stor at en lege ikke vil kunne skrive ut en dosering som kan følges skikkelig om du skal kjøpe dette for å røyke i pipe/joint.
Hvordan skal det gå om pasienter med angst må stole på kvaliteten til kommersielle aktørers produsenter for å dempe symptomene?

Hvordan ville det blitt om hver eneste pakke med paracet funket forskjellig?

Som jeg også sier så kan jeg se at enkelte pasientgrupper kan få bedre livskvalitet i form av å være dopet, men jeg kan ikke se at de fleste medisinske bruksområdene ikke kan dekkes av ekstrakter slik at vanlig pot/hasj ikke nødvendigvis behøver å bli solgt over disk.