View Single Post
Flyten i språket i seg selv synes jeg ikke er så ille. Men jeg synes flyten blir brutt av disse dobbeltpunktumene som skytes inn her og der. Enkelte ganger begynner de setningen, og der ville jeg bare fjernet dem. Andre ganger kan de best erstattes av en tankestrek eller et semikolon (husk da å bruke semikolon riktig – for eksempel er det feil brukt i trådens tittel).

Det vil nok forekomme språkvask på forlagets initiativ slik du sier, men jeg ville likevel skrudd på stavekontrollen. Skrivefeil ødelegger flyten, som kan ødelegge det generelle inntrykket av teksten. Man kan i det minste si at sannsynligheten for å få tilslag i hvert fall ikke synker, dersom språket er korrekt.

Til slutt kan jeg vel si at jeg fant det aller første avsnittet litt platt og klisjeaktig. Litt slik man presser ut av seg når man snakker med eldre mennesker man ikke egentlig har lyst til å snakke med der og da, og værpraten allerede er oppbrukt. Avsnittet om dopapir fremstår for meg som ganske presset, som om man nesten desperat forsøker å vise at man er henslengt i stilen og ikke redd for å være vulgær i en formell sammenheng. Personlig ville jeg droppet begge disse avsnittene eller erstattet dem med noe annet.
Sist endret av Provo; 21. mai 2013 kl. 06:38.