View Single Post
Crimea River
Alec's Avatar
401
Det er ganske drøyt å være sykemeldt i 21 dager fordi en av foreldra har gått bort.
Jeg skjønner godt at arbeidsgiver vil ha deg tilbake om de fra før av sliter med bemanning.

Det kan godt være at du trenger alle de dagene, men sett fra arbeidsgiver side så forstår jeg dem også. De tilbyr jo også tilrettelegging så man ihvertfall kan forsøke å være på jobb.

Jeg sier ikke her at sykemeldingen din er feil eller prøver å si at du ljuger eller noe sånt. Jeg prøver bare å se saken fra arbeidsgivers side, og da kan det nok virke ganske så mye med 21 dager sykemelding fordi en av foreldrene hadde gått bort.

Og hvis du har vært borte så lenge - og fortsatt føler deg psykisk syk - har du vurdert å prøve noe annet enn hva enn du gjør nå?
Som f.eks å dra tilbake på jobb, med tilrettelegging, redusert arbeidstid, etc. Det kan være at det er akkurat det du trenger, fordi det er som sagt ikke vanlig med så lange sykemeldinger relatert til dødsfall (men det forekommer absolutt!)
De aller fleste trenger å normalisere hverdagen sin igjen for å komme seg videre etter nære dødsfall.