Tråd: Rohypnol 542
View Single Post
Sitat av panopticon Vis innlegg
Får du virkelig ut 2 mg rivotril om dagen for søvn? Trodde ikke det ble skrevet ut for søvn i det hele tatt, felleskatalogen sier jo at det kun er indisert som antiepileptikum (selv om jeg er fullt klar over at det brukes mot angst i andre land, og sikkert er rimelig effektivt for søvn også). Og 2 mg er ikke akkurat den minste dosen heller. Hvordan fikk du legen med på det?
Vis hele sitatet...
Ja, jeg får virkelig det. Det tok sin tid, dog, og det er ikke et eneste c-preparat som har døsighet som bivirkning som jeg ikke har lidd meg gjennom. Jeg har også vært utredet i det vide og det brede, så det er ikke noen kort prosess. Fastlegen sendte meg videre til psykiater, som faktisk er ganske grei.

Jeg vet ikke hvorfor han valgte clonazepam fremfor nitrazepam (nesten identiske), men jeg kan si at det fungerer veldig bra, og at det er det eneste som fungerer. Før kunne jeg ikke sove mer enn ganske nøyaktig 90 minutter, mens jeg nå kan sove "vanlig" og uten noe hangover.

Egentlig er det galskap at det skal være slik, for GABA er jo den "riktige" måten å indusere søvn på, selv om kvaliteten er "dårligere". Jeg fikk f.eks antihistaminer, atarax, vallergan og remeron (ikke antihistamin direkte, men sterk antihistaminerg funksjon) og det eneste det førte til var søvnparalyser og trøtthet uten søvn..

Hittil har jeg ikke oppdaget noen andre baksider med rivotril enn en viss grad for tilvenning, men slik er det jo med alle medisiner som virker på hjernen...

Som sagt, veien var lang og hard, så det er nok bedre å kjøpe på gata om du ikke trenger det Man skulle tro at Apodorm/Mogadon (nitrazepam) var et mer naturlig valg, men jeg klager ikke... det fungerer

Tillegg:

2mg er ikke så mye heller, egentlig, det er bare den enorme skrekken for "avhengighet" som gjør at det anses som mye. Hvis du ser på felleskatalogen kan du lese:

Vedlikeholdsdosen vil hos de fleste være i området 0,05 til 0,20 mg/kg/dag.
Vis hele sitatet...
For 70kg vil det altså være fra 3.5 til 14 mg/dag Ellers må jeg si at jeg foretrekker etizolam fremfor clonazepam til mitt formål, smaker bedre gjør de og