Tråd: Rohypnol 542
View Single Post
Sitat av rullgardin Vis innlegg
Jeg har drevet med oxy ganske lenge, så jeg vet farligheten og hvor lett avhengig enn faktisk blir.
Jeg hadde skyhøy toleranse.. Kunne lett sniffe 100 mg på 1 times tid.

Jeg er på dag 5 uten opiater, og bruker 1/2 rohypnol på kvelden før jeg legger meg. Rohypnol var en dritt rus. Følte meg bare småfull. Men tror dere at det er lett og bli avhengig til den grad at enn for abstinenser etter bruk av max(!) 1mg rohypnol på kvelden i 2 uker?
Vis hele sitatet...
Jeg kan bare snakke for meg selv, men får utskrevet Rivotril (clonazepam) for søvn som tidligere forklart er veldig nært beslektet med flunitrazepam (Rohypnol). Jeg prøver så godt jeg kan å holde forbruket nede fordi jeg vet at man utvikler toleranse (og jeg vil helst ikke bruke noen medisiner fast) og det går finfint. Et par måneder etter at jeg endelig fikk "lov" til å få medisin som fungerer bestemte jeg meg for å teste "cold turkey" og droppet det i en uke i strekk. Det eneste som skjedde var at jeg gikk tilbake til å ikke klare å sove, men utover det ingen abstinenser overhodet.

De eneste (og verste!) abstinensene jeg har hatt var etter at jeg sluttet på 225 mg venlafaxin (SSRI, Efexor). Én dag uten og jeg ble redusert til en skjelvende syk invalid som knapt kunne stå oppreist. Jeg takket ja til å prøve det tullet bare for å tilfredsstille andre, men har aldri hatt annet enn skrekkelige bivirkninger, så jeg bestemte meg for å slutte. Selv etter 3-4 uker var det såpass ille at jeg måtte ha et "fix" på innerlomma i tilfelle abstinensene slo inn uventet.

Jeg skal ikke si at det er helt trygt, men jeg kan aldri tenke meg at 1mg flunitrazepam over et par uker skal kunne gi noen fysiske abstinenser. Hvis du liker den kjedelige "ruseffekten" vil du muligens få lyst på mer, men det kan ikke sammenlignes med ekte fysiske abstinenser som man f.eks får av SSRI, akohol og heroin.

I STORE doser og over lengre tid vil du nok kunne få abstinenser i form av insomni og litt ubehag, men der kan jeg ikke uttale meg da jeg aldri har fått verken psykiske eller fysiske abstinenser av benzodiazepiner...