View Single Post
Jeg har testet 3 forskjellige mesh-løsninger, flere ordinære kraftige rutere og flere "extendere" og har etter mye frem og tilbake konkludert med at Amplifi HD mesh er det desidert beste systemet.

Det blir solgt av den "forbrukerrettede armen" til det israelske firmaet Ubiquiti og er bare helt rått.

Det består av en liten og nett hovedbase og to kraftige extendere som ser ut som to 10" dildoer med stikkontakt i enden. Dildoene er festet med magnet til selve kontakten og kan vendes og vris som man måtte ønske. Mange mesh-systemer mister båndbredde mot enhetene da de benytter radioene til å kommunisere seg imellom, men det gjør ikke disse slik at man får full båndbreddepupp.

Har relativt stort hus med mye betong og har kjørt relativt tunge analyser på båndbredde, ping, packetloss m.m og har bare gode ting å melde. Det er også dønn stabilt og meget enkelt å administrere via app. En annen fordel er at det benytte blåtann til administrering slik at om nettet skulle kuke seg så blir man ikke automatisk kastet ut av konfiguratoren - det har jeg opplevd med en haug andre modeller.

Tipp topp tommel opp fra meg i hvertfall.