View Single Post
Keyboard Warrior
Drift's Avatar
45
Ser mye diskusjon foregår etter skyteepisodene i USA i helgen. Den ene gjerningsmannen postet på forhånd planen sine på 8chan, hvor angrepet ble streamet på Facebook. Amerikanske medier og Reddit er i fyr og flamme. De vil ta ned disse sidene.

Har lurket på 4chan siden 2008. mest på /b/, /v/ og /fit/ men også /pol/ de siste årene. /pol/ (politically incorrect) er et ganske spesielt sted. Har egentlig sett på det hele som en stor "inside joke" hvor idioter av all slags fasonger kommer for å shitposte, noe som kan være ganske underholdende for de involverte. Jeg har shitpostet der ganske mye selv, men nå begynner jeg å bli genuint bekymret over tilstandene der inne.

Har aldri tatt denne typen shitposting seriøst. Nazisme, rasisme og kvinnehat er helt vanlig og sett på som normen. Trodde egentlig dette var et stort "meme" men nå begynner jeg å undre om folk som faktisk er gærne i hodet har kommet å tatt over. Det som begynte som en stor spøk har nå blitt alvor.

Har sittet å browset /pol/ i hele helgen og merker faktisk at jeg blir litt påvirket av det. Ikke at jeg blir full on neo nazi, men at jeg blir mer aggressiv. Disse hatefulle ytringene blir på en måte normaliserte. Gikk på butikken i sted og tok meg selv i å tenke "fucking n%$&%rfaggot" om noen som sto i veien for meg. Går gjennom noe ganske kjipt for øyeblikket, så jeg trekkes litt mot det negative. Det er godt å ikke være alene om å være sint på verden. Jeg kan godt se at folk som har det dårlig kan bli inspirerte av holdningene der inne. Ikke minst de som ikke forstår at folk bare shitposter og tar det seriøst, eller faktisk har de meningene.

Hva tenker dere om sider som disse? Farlig eller harmløst. Synes dere slike sider har livets rett? Hadde vært kult å fått vite freaks meninger om disse sidene siden freak også er litt mer på den edgy siden av spekteret. På /pol/ kan man se hvilket land folk poster fra, ser at det er en del norske folk som poster der inne. Shitposting eller ikke, noen virker ganske mentalt ustabile.