View Single Post
Sitat av Sanjar Vis innlegg
Hvorfor er da andelen barnløse menn sterkt stigende? En av fire får ikke barn, selv om de skulle ønske de kunne få det.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke helt hvordan det står i motsetning til det jeg skrev. Færre menn får barn, men de som får det får ofte flere kull med ulike kvinner. Det eneste jeg vet på stående fot at jeg har lest om disse er at de har høy utdanning, men jeg tror altså man finner mer moderne verdier blant høyt utdannede.

Det ville forsåvidt vært oppsiktsvekkende om en av fire menn var incels eller kvinnehatere.
Vis hele sitatet...
Som sagt så tror jeg overhodet ikke det er svart hvitt her. Men jeg tror folk med mindre utdanning har mer tradisjonelle verdier, på gruppenivå. Det er selvsagt variasjoner.

Som jeg også sa så tror jeg feministhatet ofte er mer et resultat av enn grunnen til at disse er ufrivillig single, men jeg har ikke inntrykk av at disse holdningene gjør det noe lettere for dem på markedet.

Jeg personlig tror ikke at holdninger har så mye å si hva det gjelder attraktivitet.
Vis hele sitatet...
Jeg tror holdningene dine til familie og kvinner er ganske viktig når du skal finne deg en kvinne som vil stifte familie med deg. Noe annet ville vært litt rart.