View Single Post
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Nei, man trenger ikke betale bare fordi man eier mottakerutstyr, kun hvis utstyret er i bruk.
Vis hele sitatet...
Si meg, hvordan skal NRK få sjekket om utstyret er i bruk eller ikke?
Det eneste de vet er hvem som har utstyr og ikke.
En av grunnene til at Feks. Elkjøp informerer NRK om at TV er blitt kjøpt slik at du selv får lisens du må betale.
Dette vet jeg fordi jeg i kjøpte en TV ifra Elkjøp i begynnelsen av året, 2 måneder senere fikk jeg brev fra NRK med regning for lisens.

Sendte da mail til NRK grunnet at jeg ikke bruker TVkanaler i det hele tatt, men jeg måtte fortsatt betale lisensen fordi TV ikke er plombert og jeg ikke har noe kvittering som kan vise til at den er det.
Så jo, man må faktisk betale bare fordi man eier mottakerutstyr.
Er du i tvil, så får du heller sende en mail til NRK om det for det er jo litt rart at de gjør det motsatte av hva du sier.

Sitat av bashfoo Vis innlegg
Her er standardsvaret man mottar ifra kundeservice hvis man informerer de om at mottakerutstyret er satt bort og ikke i brukt:
Vis hele sitatet...
Nei, dette er nok ikke noe "standardsvar da jeg fikk en helt annen melding, som tilsier at lisens kommer uansett!




Sitat av bashfoo Vis innlegg
Chromecast har altså/også aldri vært ansett som mottakerutstyr, ei heller har selgere av Chromecast vært pålagt å rapportere inn kjøpene til NRK.. Som om det ikke er nok, så er kontrollørene allerede sagt opp: https://www.vg.no/rampelys/tv/i/J1V6...askende-besoek
Vis hele sitatet...
Nå var det faktisk aldri chromecast jeg snakket om men TV'en...........
Sist endret av Flaffersen; 25. juli 2019 kl. 19:23.