View Single Post
hvordan er et best å løpe uka før?
Lite og rolig. Løping er mer belastende for kroppen enn sykling så vanskelig å si hva som er riktig og hva som er galt, spesielt når jeg ikke kjenner til grunnlaget ditt. For eksempel om du skal løpe lørdag ville jeg tatt helt treningsfri torsdag og onsdag, men 30- 40 min på fredagen(dagen før), en veldig rolig økt, men med noen lette drag opp i tempoet du tenker å holde under løpet.

sliter ned sone 1. kommer raskt opp i 2 og 3, men kan holde utrolig lenge mellom 2 og 3 om jeg er uthvilt og i godt humør.
Vanlig ''tabbe'' å gjøre, om man har mange økter på den måten vil ikke kroppen restituere, samtidig som kvaliteten på hardøktene går ned. Samtidig kan slike økter du har også være bra, og du vil ha stor progresjon i starten, etterhvert kan det stagnere. Prøv å holde øktene adskilt, intervall økt og langtur hver for seg. intervaller har en spesifikk struktur, kan være 4 min drag, 3 min, 16 min 20 min, alt etter hva din plan er. En huskeregel er at rolig tur skal være veldig rolig, og det er ikke flaut å bli forbipassert av andre joggere.

hva sykla du?
syklet marathon ritt, og deltatt på en del i inn og utland.

men har fortsatt litt kroppsfett, men er nok under 20%. tar det ikke så tungt.
20% kroppsfett er vel ganske ideelt for en mann å ligge på, så vær fornøyd med det.