View Single Post
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
766
Hei. Har det siste 1.5 pr trent my emer variert enn vanlig. Tenker s rkondis er like viktig som styrke. Det betyr at jeg ikke løfter like tung som før, men i forhold til kroppsvekt er det ganske likt og kondisjonen er super.

Lurer på hvordan dere trene rog hva slags gjennomsnittlig hvilepuls dere har.
. Har en Garmin fenix 5x Plus og pulsbelte så er ganske trygg på mitt resultat. Stemmer overens når jeg er hos lege.

Har i det siste ligget på 45-50 i gjennomsnittlig hvilepuls ila dagen.

Er fornøyd med det men tror at om man kun trene styrke får man litt høyere hvilepuls.

Da jeg kun trente styrke hadde jeg mellom 50-60 i perioder jeg trente rent.

Hvordan påvirker hvilepulsen dere?

Føler dere det er lettere å holde sone 3/ sone 4 i lengre tid når man starter en dag man har lav hvilepuls eller har det lite å si.

Skal løøe en del halv og hel marathon i sommer så lurer litt på om man jeg skal gjøre noe som jeg vet jeg får lav hvilepuls av dagen før.

Og hvordan spiser man best dagen før halv og hel marathon. Fylle på med fett eller gluksoe lagrene? Eller normal mat.

Har gått ned Mye i fett siste 1.5 år men spiser sunn mat pluss litt sukker hver dag.

Har ofte kaloriforbruk på 1200 kcal over hvileforbrenningen kun av trening. Pluss Evt jobb hvor det for blir en del jobb og 10-20.000 skritt ila 8 timer.