View Single Post
Var på nattbussen engang på vei hjem fra byn. I det en flokk med jenter skal gå av, faller en hvit iphone ned på gulvet, ingen av jentene la merke til dette. Jeg og kompisen min trenger ikke se på hverandre fordi vi veit akkurat hva vi skal gjøre. Jeg plukker den opp, gir den videre til kompisen min. De prøver å ringe den gjentatte ganger mens vi kjører på vei hjem. Kompisen min tar hånd om den og skal selge den. Han gir den videre til enda en som visst skal ordne en god pris. Når jeg sitter hjemme og muncher noe nattmat kommer det en rar følelse as, samvittighet.

Den gir seg heller ikke uansett hvor mye jeg skyver den i fra meg. Jeg begynner å se for meg hun jenta som mista den før jeg pæser ut.

Dagen etter er samvittigheten forsatt skitten. Jeg klarer ikke stoppe å tenke på det. Jeg har gjort mye dumme ting og stjelt osv. Men dette var annerledes. Jeg sier til kompisen min at jeg har dårlig samvittighet, han sier ikke tenk på det du vet..

Til slutt blir jeg fast bestemt på å finne jenta og gi den tilbake. Jeg krangler den tilbake til meg, skylder på samvittgheten og at jeg prøver å fikse opp litt med Gud. Prøve å stabilisere forholdet med karma o.l.

Kompisen(ene) blir sure for de var akkurat til å selge den, men siden jeg er den jeg er aksepterer de det.

Iphonen er låst, finner ikke eier. Opprettet også en tråd her om dette. Jeg begynte å lete etter navnet på FACEBOOK!!!!

seriøst?

ja. Hun het et todelt navn så jeg sendte ut meldinger til jenter, masse nei og noen morsomme svar tilbake.

Du har ikke tifeldigvis mistet en hvis iphone? hvis du har det, hvor og når?

følte meg litt desperat og rar på dette tidspunktet.

Men så treffer jeg jackpoten (jeg hadde et bakgrunnsbilde på iphonen å gå etter) og finner til slutt jenta.

Hun blir sjeleglad og sier at dette er den andre mobilen hun har mistet innen den og den perioden. Vi avtaler og møtes, jeg og en kompis drar til stedet og leverer.

Den følelsen av det smilet, ordene, gleden som strålte fra hjerte og øynene hennes var fantastisk. Mye mer verdt enn par tusen kroner (stjelt)

Samvittigheten har ingen pris, aldri sett en på den heller.

Give em back bro! 911.

heartslava.