View Single Post
Hallo freaks. I stad drog jeg i butikken for å handle litt. Når vi parkerte hørte vi en bilalarm som gikk. Vi gikk å kikka på bilen og så at det satten en stakkars hund i bagasjerommet, det var ikke åpnet noen vinduer og det var tydelg at hunden ikke hadde det noe bra.
Vi snakket med de butikkansatte som prøvde å finne eieren av bilen samt å lete etter nr. til politi.
Jeg stod utenfor bilen i nesten 10 min med stein i hånd for å knuse ruten på bilen. Hadde bestemt meg for at hvis han ikke kom før det 10. minuttet skulle jeg knuse.
Da kom fyren, en skikkelig boms med thai-dame. Jeg og min far konfronterte mannen og klaget på hans behandling av dyret. Han svarte med at "han hadde hatt hund i 10 år og visste hvordan man skal ta seg av den, og at vi burde sette oss inn idet" i tilleg sa han at "han hadde bare vært der i 3 minutter".
Vi svarte med at vi "også hadde hatt hund i en god del år" (noe som stemmer). I det han skulle sette seg inn i bilen sa vi "at vi hadde tatt bil-nummeret" og vurderer å anmelde. Han svarte da med at "du får ta å spise skiltet", og "hadde dette vært et annet sted så!". Han truet altså med juling.

Mitt spørsmål er: Er det mulig å anmelde forholdet, og hvordan bør dette gjøres? Ettersom at han også kom med en trussel burde det i allefall det.

Slik behandling av dyr er helt forkastelig, kjenner jeg får lyst til å slå noe...

Legger ved et bilde så dere kan se selv:
http://bildr.no/thumb/1629382.jpeg