View Single Post
Jeg jobba på smelteverk en gang i tida. Der hadde vi lange bor.stenger som vi borra opp ovnene med. Disse ble kassert når de hadde smelta så og så mye. Jeg tok med noen stykker av disse og kappet i ca 60cm lengde.
De hadde utvendig diameter ca som en do-rullhylse og innvendig va som en finger.
Jeg sveiste dem igjen bak og boret 2mm luntehull. Laga et solid stativ og vips: en fiks ferdig kanon.

Luntene tok jeg fra fyrverkeri. Kruttet fra fyrverkeri samt at jeg hadde en boks riflekrutt.

Stakk lunta nedi, fyllte på med noen spiseskeier krutt, en forladning av stappa dasspapir, stearin e.l alt etter hva jeg hadde for hånden. Og en stålbolt på 5-8cm som prosjektil. (evt masse småmutrer hvis jeg villa ha (hagle).

Resultat: Et jææævla kraftig våpen. Jeg skjøt utover en fjord når det var blikkstille på vannet. Det var 1,2km over fjorden og kula gikk over - ikke noe plask
Skjøt igjennom trestammer, bilbatterier og en gang skjøt jeg ned mot bakken og det ble et hull som jeg kunne stikke hele armen inn i (jeg har ikke tynne armer). Veldig festlige greier, men farlig. Den ene kanonen hadde jeg for kraftig forladning i så den sprengte selv om kula gikk ut.
Og smellet når jeg skjøt....oioioioi... BLAM!!!!!! -Ikke noe man kan gjøre i nærheten av bebyggelse..

Lykke til med prosjektet ditt