View Single Post
Sitat av kmsc Vis innlegg
Hvordan tror du en interesse starter? Kanskje med at man er nysgjerrig? Som flere ganger diskutert, tror du flertallet er helt sikre når de tester et psykedelisk stoff, eller hva som helst ukjent for første gang? Selvom jeg er godt kjent med dette, vanker det fortsatt en slags usikkerhet før en evt. trip.

Når det gjelder begrepet sterk psyke så er jeg veldig usikker på om folk vet hva det betyr, folk har sine styrker og svakheter på alle plan. Hva legger du i å ha sterk psyke?
Vis hele sitatet...
Hvis du leser posten min nøye, så skjønner du sjøl at min oppfatning av psyken er deg totalt likegyldig i sammenhengen. Skriver jo at jeg ikke tror det er så enkelt, det dreier som mye mer. Oppvekst, ressurser etc. Det blir en annen diskusjon.

Forstår at jeg kunne ordlagt meg annerledes for å unngå å bli fremstilt som mannsjåvinist. Tar selvkritikk for det. Mener enkelt og greit at psykedelika ikke er noe folk generelt bør introduseres for. Merk: Generelt.

Hvis psykedelika har opplyst deg om noe som helst, så gratulerer! For min del har det kun knust daværende virkelighetsoppfatning og etterlatt 100 ganger flere spørsmål enn svar. Det i seg selv trenger ikke være negativt, men det er hvertfall ikke utelukkende positivt. Det er mye viktigere at "jentene mine" er trygge på seg selv og har god mental hygiene enn at de har et utvidet perspektiv.

Hvis en kompis hadde fått en knekk etter en trip, hadde jeg følt at jeg kunne nådd frem med egne erfaringer og perspektiver. Jenter er ikke fra en annen planet, men de ER(stort sett) annerledes på en del måter. Det er en grunn til at jenter snakker med andre jenter om problemer, og motsatt.

Siden folk her har tungt for å lese, la meg understreke: Jeg syntes generelt ikke folk bør introduseres for psykedelika. Har du lyst nok, så ender du opp på tur før eller senere uansett. De trenger hvertfall ikke oppmuntres.

Etter å ha lest over den første posten min, så trekker jeg selvkritikken ang mannssjåvinismen. At dere tolker det som at jeg mener gutter er bedre rustet for psykedelika enn gutter får stå for deres egen regning. Kan vel egentlig ikke forvente annet på freakforum når man uttrykker seg kritisk til stoffet.

Mener simpelthen at man skal ta vare på dama si. Hvis dere tenker det kan gjøres gjennom psykedelika, så.. ja.

Bedre rustet enn jenter*

Det her ble mye kødd. Sliten etter jobb, svarer eventuelle tilsvar i morgen.
Sist endret av subscribe; 16. januar 2019 kl. 20:04. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.