View Single Post
Sitat av Zolly Vis innlegg
Tror vi snakker litt forbi hverandre her. Men takk for innspill.

Jeg kommer sannsynligvis til å måtte betale hele beløpet. Men det er greit. Lesson learned :-/
Vis hele sitatet...
Saken blir også litt annerledes når du bruker de bildene i en annonse hvor formålet er å få solgt noe. Så straks de bildene ble publisert og brukt til noe hvor du kan få en økonomisk vinning så har du en dårligere sak. Her er det jo en fotograf som har tatt disse bildene og brukt tid på det i håp om å få kunne selge det. Altså bilder vedkommende håper å kunne få solgt til da en potensiel boliselger. Det sier seg jo litt selv at det ikke bare er å kjøre på med de bildene og legge dem til annonsen uten videre.

Det er jo ikke lov å bruke andre sine filmer, bilder eller musikk i sine egne produksjoner uten å ha fått lov av eier. Jeg kan ikke bruke din egen produserte musikk i en annenonse eller til noe som helst annet som jeg skal publisere uten at du samtykker til det... Så enkelt er det bare.

Når det er nevnt så var du jo rask til å fjerne bildene når du fikk beskjed om det, men hadde det vært delt på en nettsiden elr lignende og ikke i en annonse hvor du skal selge og få penger ved bruk av en annen person arbeid så hadde det holdt med en advarsel og beskjed om å fjerne bildene.