View Single Post
Veggen's Avatar
Trådstarter Crew
Sitat av Rosander Vis innlegg
Har du prøvd gjestenettverket på telefonen?

Du har jo allerede problemer med TVen.

En soft reset på telefonen kan også være en løsning.
https://www.hardreset.info/devices/h...pro/softreset/
Vis hele sitatet...
Nei, har ikke testet å logge på gjeste nettverket når wifi henger seg, men har tenkt til å teste det senere i dag, da jeg regner med at wifi henger seg i løpet av dagen.
Akkurat hva som gjorde at TV'n hadde problemer vet jeg ikke, men det har vært et problem siden dag 1 (over ett år), telefonen har jeg hatt i ca ett år uten problemer med wifi, frem til siste oppdatering, derfor tror jeg heller problemet ligger i telefonen og ikke nettverket.
Og som sagt er det andre som opplever samme problem, her er en reddit-tråd der folk opplever mye av det same som jeg gjør, litt gammel, men det får meg til å tenke at det ikke er et nytt problem, jeg har bare vært heldig som ikke har fått det før.

Greide akkurat og fremprovosere at wifi hang seg ved å skru det av, for så å skru det på igjen med en gang.
Får heller ikke koblet til gjestenettverket, så igjen, jeg er rimelig sikker på at problemet ligger i telefonen.
Når jeg så trykket på "glem" i gjestenettverket etter feilet tilkobling (tidsavbrudd), gikk telefonen tilbake til opprinnelig nettverk, men klarte da å koble til, men å drive å veksle mellom nett er nesten like tungvint som å starte telefonen på nytt.

Tok nettopp en soft reset, men er for tidlig å si om det har noen effekt, problemet oppstår først når telefonen har vært i "dvale" en stund.

Sitat av bashfoo Vis innlegg
Nøyaktig samme problemet med min Xperia XZ Premium etter oppdatering til Android 9.0.. Har ikke giddet resette til fabrikk helt enda da datakvota holder til bakgrunnsdata og det å restarte ikke enda har blitt irriterende nok til å sette opp mobilen slik jeg vil ha den etter en resett..
Vis hele sitatet...
Min kjører på 8.0.0

Kan se ut til at det å slå av telefonen, for så å slå den på igjen har gjort en forskjell.
Men hva er egentlig forskjellen på å slå av og på telefonen kontra å bare starte på nytt?
Ut fra hva jeg har klart å lese meg til vil det å slå av og på telefonen slette alt som ligger i RAM, mens å starte telefonen på nytt ikke sletter det som ligger i RAM, stemmer det eller er det flere forskjeller?
Sist endret av Veggen; 5. januar 2019 kl. 17:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.