View Single Post
Charlie tuna, det er mye enklere å diskutere om du begrenser innlegget litt.

Men jeg er enig med vidarlo, mye av argumentasjonen mot dab i denne tråden er spekulasjoner uten dokumentasjon.
Det antydes rett og slett at det er økonomiske motiver, ja rett og slett korrupsjon.

Både vidarlo og jeg har presisert at vi ikke nødvendigvis forsvarer dab og måten det ble innført på men argumentene som kommer tilbake er bare vas.

Noen måtte være først ute, et sted måtte det settes en dato for overgang og det var varslet i lang tid.

Du må også huske at dab innførte en større sjanse for brukerfeil, mange av de som klager på dekning har rett og slett dårlig utstyr eller montert det feil.

Og her tar du fryktelig feil:
"Vi hadde overgang til DVB-T for eit lite tiår sidan. Den gjekk relativt greit og smertefritt. Men det var ikkje direkte folkekrav om det heller."

Den gikk greit for at det faktisk var ett behov i markedet for å tilby flere kanaler i høyere kvalitet.

Den gikk greit fordi på det tidspunktet byttet folk fra kasse-tv til flate TVer slik at teknologi skiftet kom naturlig.

Det er nok færre brukere av DVB-T enn dab.

Vi var enda ikke kommet i tidsepoken hvor ALLE blir krenket.

Diskusjonen bar ikke preg av feilinformasjon som vist i denne tråden.

Og det er enklere å levere god signaler på dvbt siden alle brukere har antennen fast montert på utsiden av huset i perfekt vinkel og høyde. Dvbt har elendig dekning i forhold til dab her jeg bor i Kristiansand.

Flere har gjort den samme sammenligningen og sier at dersom overgangen til DVB-T hadde vært i dag ville det været mye mer omdiskutert.
Sist endret av random105675; 4. juli 2018 kl. 11:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.