View Single Post
Plutselig, ut av ingenting, kommer det ei kjerring ranglende ut av et smug å bare valser bortover gata, man så godt at hun hadde masse stikkmerker oppover hånda etter sprøyter. Jeg gikk bort til politiet og spurte hvorfor de ikke tok henne med på sykehuset eller noe, de blanda seg ikke i det hele tatt, snuten svarte ''vi har vært borti hun der før, så vi vet om henne.'' Det var alt av svar jeg fikk. Jeg ble irritert å bare gikk. Gjengen fulgte etter. Etter omtrent to timer hadde vi vært rundt helle sentrum å skata, å vi hadde sett hu kjerringa mange ganger, så ut som hu hadde gått seg bort eller noe. Ytterlig en time til hadde gått, og vi dro til burger king, og utenfor der sto det en ambulanse, vi gikk inn på sjappa å der lå riktinok hu samme kjerringa jeg hadde snakket med snuten om, på gulvet, på burger king i spasmer og kastet opp. Hun ristet værre enn en dildo. Han samme snuten jeg hadde pratet med tidligere sto utenfor sjappa å ventet, så jeg gikk bort til han å sa ''hva var det jeg sa? du kunne spart deg en utrykkning bare du hadde hørt på meg!'' Etter jeg sa det ble han bare sint å truet med å ta meg med på stasjonen å ringe foreldrene mine osv.
Vis hele sitatet...
Jeg beklager å sette en liten skår i helgenen din her, men dette var neppe en akutt situasjon. Fra hun rava rundt helt plutselig ved de 6 snutene i begynnelsen, og til hun ligger og rister på gulvet til burger king har det faktisk gått hele 3 timer! For en erfaren junkie, som vi må tro hun er etter politiets uttalelser om at de kjenner til henne, er det nå på tide med en real justering. Dette gjøres inne på dassen til Burger King, tidligere McDonalds før de innførte koder på kvitteringen slik at toalettene kun er beregnet for de som handler der, tidligere togstasjonen før de satte opp kameraovervåking, og alle andre offentlige toaletter som statoil, shell og yx - for å nevne potensielle "buler".

Hva som skjedde med hu dama var nok ikke forårsaket av et skudd satt 3 timer i forveien, og måten du beskriver overdosen på minner om epilepsi-anfall og derfor ikke normalt tilskrivende de heroin-overdosene jeg har bevitnet i hvertfall (og da også morfin). Tipper at dama prøvde seg på litt subutex eller lignende intravenøst, er det ikke da man kan få slike spasmer da tro? Husker ikke, vet ikke - men den episoden hvis den var rusrelatert ha hendt nylig og derfor ingen vits for politiet å tilkalle ambulanse eller kjørt henne til sykehus hvis hendelsen inntreffer minimum 3 timer senere!

Rusa mennesker kjører du hjem hvis du har et godt hjerte, og hadde hun fått de samme spasmene hjemme enn på burger king kan det godt tenkes hun hadde spilt harpe nå. Med andre ord, selvom jeg hater å si det, så gjorde snuten det eneste rette. Det handler om å prioritere, og hvis de skulle prioritert ei som ikke utløser action før 3 timer er gått, eller to pakkiser som krever 6 puslinger i blått å stille mannsterke - to som prater og resten som "backer opp" på trygg avstand, så er det klart det gir mer adrenalin å holde et øye med disse to pakkisene.

Hadde dama derimot hatt et dynamittbelte rundt magen og ropt "Visit Allah dot com" gjentatte ganger så sier det seg selv at det er forsvarlig av snuten å avbryte sin macho image mot tøffere folk enn seg selv, og eskortere piken pent til glattcella eller direkte til ko-ko huset. Det handler om prioriteringer gutt, kjerringa ville før eller siden tatt den overdosen (hvis det var det) uansett, og - "it ain't a crime i you don't get caught" (det ække kriminelt før du blir tatt), - med andre ord hadde ikke hu gjort noe kriminelt før hu' havna på burger king (igjen hvis det er snakk om overdose).

Først da er det riktig av snuten å reagere, det er vektere som hjelper folk, og natteravner som ringer ambulanse. Selvom det var en dårlig spøk, er det faen meg sant også - tror jeg...