Tråd: Pride/FRI
View Single Post
Broderbeta: Blir mindreårige kjønnslemlesta? Det er vel spørsmålet her. Du snakker om en klinikk som både tilbyr kirurgi og trening i hvordan snakke som en mann eller kvinne. Det er vel bittelitt forskjell om ungene drar dit for å møte med en psykolog eller logoped enn om de drar dit for å møte en kirurg, er det ikke? Og det er veldig stor forskjell på om det er en tolvåring med uklare kjønnskarakteristikker som kommer dit for å få tildelt et kjønn vedkommende har innsett at passer best, enn at det er en person med dysfori som vil endre det vedkommende har. Tilsvarende siterer du Riksen - tilbyr de kjønnskifteoperasjoner på mindreårige, y/n? Eller er det snakk om å heller rette opp i gamle feil og slikt? Jeg trodde det var sistnevnte det gikk i for de, men jeg er åpen for at jeg kan være feilinformert.

Helt ærlig, så virker det nesten som om du aktivt leter etter noe å hisse deg opp over og la deg krenke av og derfor leser teksten i verst tenkelig lys. Kan du oppklare litt?

For å flagge mitt eget standpunkt: Jeg tror det er lurt å vente med å bestemme hva slags kjønn en hermafroditt skal ha til man har fått en idé om hva slags kjønn vedkommende identifiserer seg med, ikke bare gamble på at man treffer riktig på babyen. Hvis det er veldig klart hva som er tilfelle for et barn i sen barneskolealder, så ser jeg ingen problemer med å operere på de. Dersom det derimot er snakk om klassisk kjønnsskifteoperasjoner - fungerende mann til kvinne eller motsatt - så er jeg litt mer tilbakeholden og tenker at man kanskje bør vente til man er myndig med å ta slike valg. Det kan synes inkonsistent, men det er det egentlig ikke: En hermafroditt har liksom ikke like mye å tape på velge feil, for deres utgangspunkt er dritkjipt uansett hva de måtte ønske å bli. For noen med et tydelig biologisk kjønn og kjønnsdysfori er fallhøyden en del større, selv om muligens gevinsten er den samme.
Sist endret av Myoxocephalus; 18. juni 2021 kl. 00:23.