View Single Post
Sitat av 420master Vis innlegg
Så man burde regne med å få en bot for det hvis man innrømmer bruk, ingen problemer med det. Det jeg HAR et stort problem med, er st overgrepssaken ble HENLAGT!
Vis hele sitatet...
Stopp og tenk deg om litt. Mener du virkelig dette? Uavhengig av henleggelsesrate og domfellelsesstatistikk - hvor mange tenåringer hadde anmeldt en voldtekt hvis de forventa en straff for hasjbruk om de prøvde? Tror du ikke at en voldtatt femtenåring kanskje har det mer enn jævlig nok allerede? Hun trenger ikke å bli fortalt at hun handla uklokt; det forteller hun gjerne seg selv på langt mindre diplomatisk vis hele tiden. Dette er ikke helt på nivå med Saudi-Arabia, hvor man først tvinges til å trekke anmeldelsen, for deretter å selv bli straffa for utukt siden man nå har innrømmet frivillig sex med en fremmed - men det er faktisk samme tankegangen som ligger under.

Sitat av Quakecry Vis innlegg
Interessant er det jo. For folk i klasserommene vil jo NNFP virke offisielt og virke som en organisasjon innad politiet. Tviler på det opplyses under de foredragene..
Vis hele sitatet...
I dette tilfelletvirker det som om politibetjenten hadde tyvlånt gamle slides fra NNPF. Det er ikke sikkert hun hadde noen tilknytning til organisasjonen overhode. At hun var der som politibetjent er imidlertid hevet over tvil - du vet, pistolen...

Sitat av celtseus Vis innlegg
Hva faen haha.. Bildene er et utvalg av det værste som kommer opp på google når man søker på drug addict before and after og crack before and after!
Vis hele sitatet...
Det kan faktisk hende de har tabba seg ut med tanke på opphavsrett. Jeg har generelt lite til overs for parasitter som sender blodkrav hver gang noen "stjeler" bildene deres til bloggen sin eller noe, men her hadde det vært ganske festlig om sheriffen fikk en femsifra regning i posten som takk for innsatsen. Jeg kan ikke se noen grunn til at politiet bør slippe billigere unna enn andre.

Sitat av celtseus Vis innlegg
Så går de med gunnern og tror det gir de respekt og autoritet mens det istedet bygger opp forakt og motstand til slike autoriteter.
Vis hele sitatet...
Vet du, det tror jeg ikke engang de tenker på. Det er helt enkelt ikke en relevant problemstilling for de. Løven driter i hva sauen mener, og det er slik de ser seg selv om publikum: De og oss. Og med omtrent samme verdiskala.

Sitat av pikkoras Vis innlegg
Skulle likt å høre hva de hadde sagt om noen påpekte det!
Vis hele sitatet...
Det er en grunn til at Roald Dahls barnebøker er så tidløse! I dette tilfellet tror jeg politiets respons ville vært ganske tilsvarende faren til Mathilda, om enn uten den samme selvbeherskelsen og diksjonen.