Tråd: George saken.
View Single Post
Sitat av Tysteren Vis innlegg
Samtidig som jeg er glad for at rettferdigheten seirer, føler jeg med politimannen. Synes synd på ham. Håper at han klarer å fordøye dette og akseptere seg selv etterhvert.
Vis hele sitatet...
Han har da hele veien ment at han gjorde alt riktig, så jeg kan ikke si jeg synes veldig synd på ham. Hvis han angrer på noe som helst, så må det være at han lot seg bli tatt.

Hvis man ikke vil bli dømt for drap her i livet, så er det to veier å gå i USA som funker ganske bra. Den ene er å ikke myrde folk. Spesielt henrettelser ved kvelning på åpen gate; det er vanskelig å slippe unna med. Jeg sier ikke at det er idiotsikkert, for justismord skjer, men det funker faktisk ganske bra å ikke drepe folk der også. Helt klart å anbefale.

Den andre metoden for å unngå drapsdommer er tydeligvis å bli politimann. Da kan man slippe unna med det meste. Avrettelser midt i en folkemengde inklusive. Nå har de i alle fall én dom som sier at det kanskje ikke er greit likevel, så da får bare politiet der borte begynne å følge sine egne formaninger, da: Vil du ikke i fengsel så hold deg på matta. Ain't rocket surgery. Men jeg er ikke veldig optimistisk, og tror dette var et forbigående blaff som alle de foregående.