Tråd: George saken.
View Single Post
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Det kan jeg ikke gi, men dette med interesse interesserer meg - for hvorfor skal liksom kjendisenes meninger være interessante? Fordi de er kjente..? En fotballspiller kan selvsagt ha interessante og velartikulerte meninger om samfunn og politikk. Akkurat som en murer, en matematiker eller en sykepleier kan. Eller ikke. Det er sånt som i stor grad avhenger av personens interesser, etikk og kunnskap, ikke deres yrke. Om en fotballspiller tilfeldigvis har noe å bidra med, så er det neppe i kraft av å være fotballspiller, men av å være et samfunnsengasjert og intelligent menneske. Så hvorfor er man interessert i å høre akkurat kjendisenes meninger? Jeg har aldri helt skjønt den delen av kjendiseriet.
Vis hele sitatet...
Bra du sa det så slapp jeg å si det. Kunne ikke brydd meg mindre om hva kjendiser mener. Ikke bare i denne saken men generelt. Snakker heller med helt vanlige folk som prater av engasjement og ønske om å skape endring enn å høre på folk som prater for at det gagner dem og deres sosiale status på sosiale medier eller kanskje bidrar til å øke antall følgere eller på ander måter falle tilbake på dem selv. Synes altfor ofte at kjendiser fronter saker de egentlig virker å ha satt seg litt dårlig inn i, og da blir det litt til at jeg tenker de fronter saken for personlig vinning. Og det bli avtenning for min del.