Tråd: George saken.
View Single Post
Sitat av Stray Wanderer Vis innlegg
Kall meg en egoist, men jeg er mer opptatt av mitt eget liv og samfunnstilstanden i det landet jeg bor i, enn av hvordan minoriteter i et land på andre siden av kloden har det. Hadde jeg hatt makt til å påvirke noe der borte, så ville jeg absolutt valgt å hjelpe, men jeg har ikke det. Det å skrive sinte innlegg i sosiale medier betyr nada. Hvis man ikke har noe å bidra med utenom det, så er det helt meningsløst å investere seg emosjonelt i saken.

Tviler på at de fleste demonstranter bryr seg om George Floyd, de bare bruker drapet som en unnskyldning for å få ut frustrasjonen mot myndighetene. Noe som er helt forståelig! Peis på sier jeg bare! Blir spennende å følge med på utviklingen i landet fremover.
Vis hele sitatet...

Jeg er 100% enig med deg.
USA er idiotenes land, der sunn fornuft ikke eksisterer og alt er opp-ned.

Hvor mange hvite og degoser (hispanics/latinos) tror dere blir drept av politiet der borte på årsbasis? Jeg skulle gjerne sett noe statistikk på dette men det er vanskelig å finne troverdige kilder. Jeg vil tro det er mange av dem også, men dem "er det kke så farlig med". U.S.A. (og Norge) er liksom veldig rasistiske land? Finnes ikke noen land hvor svarte/migranter er mer privilegiert og har mer rettigheter. I USA sitt tilfelle så gjelder dette spesielt svarte.

Prøv Nordafrika (der har de fortsatt svarte slaver) , Japan, Brasil/Portugal, etc, etc. Finnes mange land som er mye, mye mer rasistiske enn USA.

Jeg vet også at det er et titalls mindreårige svarte som har blitt drept av politiet i Portugal de siste 20 årene. Men det er jo ikke så farlig for det var visst ikke i USA?

Blir mest sannsynlig drept svarte av politiet i Brasil omtrent hver dag, men det er visst heller ikke så farlig for det jo ikke i USA. Sikkert veldig få av dere som i det hele tatt er klar over raseskillet i Brasil, man hører jo bare om USA (og av og til Sør-Afrika)

Hva med de svarte slavene i Libya/Algerie, hører jo aldri noe om dem? Er vel ikke så farlig, for det er jo ikke i USA

Japan var nok ikke et bra eksempel når det gjelder politivold, men jeg brukte det fordi de har ganske dårlige holdninger mot svarte.
Sist endret av WouwseP; 2. juni 2020 kl. 20:29. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.