View Single Post
Mange takk til Wikileaks som nå tar på seg jobben som lenge har blitt ignorert av store deler av verdenspressen, nemlig "seriøs" journalistikk. Media gjør jo i hovedsak ikke annet enn å spy ut fjas om kjendiser, tv programmer, mote og sport.

Joda, disse personkarakteristikkene som ble lekket har jo litt tabloid preg over seg men kan da umulig ha skadet noen? Etpar litt småsåre ego fra selvhøytidelige ledere er vel det hele, men såpass bør de tåle.

At det er USA som får smake pisken her er vel heller ikke rart da det jo tross alt er de som bestemmer på denne kloden? Det er de som initierer kriger, legger føringer for FN og NATO og i det store og det hele bestemmer agendaen her i verden. Norsk utenrikspolitikk=amerikansk utenrikspolitikk. Det er vel verdt også å merke seg reaksjonene fra mektige amerikanske politikere, bla Huckabee og Palin, som sammenligner lekkasjene med terrorisme og ønsker død over kildene.

Jeg synes det er hysterisk morsomt (egentlig ikke) at USA fordømmer disse utgivelsene bla med den begrunnelsen at de kan sette folk i fare, de har kanskje allerede blod på hendene sine må vite! Ganske festlig argument synes jeg, da de selv er ansvarlige for titusenvis av liv; soldater fra hele verden samt sivile i flere land.

Håper det kommer flere lekkasjer som angår norske politikere i fremtiden. Barth-Eide har vel vist litt av sitt sanne ansikt, der han tilsynelatende turer fram med tunga langt opp i amerikanske maktpersoners bakende for å mele sin egen kake. Det er nok MANGE av dem på det norske stortinget, uavhengig av politisk tilhørighet.

Jeg gleder meg til fortsettelsen i denne historien, og håper det til syvende og sist vil føre til en bedre verden for alle.

PS. Leste nå at Paypal har stoppet for pengeoverføringer til Wikileaks. Det er ikke mye vi kan gjøre som små ubetydelige enkeltindivider, men jeg har nå iallfall avsluttet min ebay konto...