View Single Post
Å avdekke krigsforbrytelser mener jeg er en bra ting som kan få en krigs sanne ansikt frem i lyset.

Men det siste som er publisert av wikileaks minner mere om sladre-greier som, hvertfall det vi har sett til nå, allmennheten fint kunne klart seg uten.

At sønnen til Dronning Elisabeth er litt småfrekk eller at en USAS ambassadør i Italia er skeptisk til Berlusconi eller vennskapet han har med Putin - føler jeg trenger å vite like mye som jeg trenger å få vite det nyeste innen sladder fra Se og hør.

Ellers er det saker som at Saudi Arabia er sterkt kritisk til Irans atom-planer og ber USA "kutte hodet av slangen" - Slike "innside-samtaler" kan i værste fall føre til økt spenning stater imellom. Det samme gjelder at Kina åpner for gjennforening mellom Nord og Sør Korea, hvor Sør Korea tar kontrollen - har sett at flere mener denne avsløringen setter en slik prosess flere år tilbake i tid.

Siste "avsløringene" til Wikileaks mener jeg altså vi fint kunne klart oss uten. Og jeg er i tvil om disse avsløringene har ført til en bedre verden.