View Single Post
Ja, dette var ikke mye gjennomtenkt av meg. Etter mer research og diskusjoner rundt emne har jeg formet andre tanker som er mer like deres, så legger meg flat for tidligere utsagn.

Jeg ser nå nødvendigheten med lekkasjer av visse graderte dokumenter. Dette fører også til et mer åpent demokrati, dessuten har wikileaks, som et hvilket som helst sosialistisk parti, gått i kamp mot Amerikas skitne krigføring, slik jeg tolker det. Jeg tror og mener at vi trenger en "organisasjon" som wikileaks for å styrke demokratiet vårt, og kanskje vi sakte men sikkert når målet om et mer åpent samfunn der krigshemmeligheter og annet ruskomsnusk blir ikke-eksisterende.

Derimot er jeg ikke så sikker på om alle dokumentene var nødvendig å publisere helt offentlig? Hvis det f.eks er vaktlister og oversikter over hvem som jobber med et "hemmelig" arbeid kan det jo sette dem og familien i fare. Ikke misforstå, jeg ønsker et åpent samfunn, men hemmelige dokumenter som kan bidra til å sette sikkerheten til enkeltpersoner og sivile er kanskje best å holde for seg selv.