View Single Post
Veldig godt skrevet! Jeg har selv erfaring med psykiatrien ; Jeg har gått inn og ut siden 2001, og har nå vært innlagt snart 3 år i strekk. Jeg var på tvang i 2 år, men er nå på frivillig. Og det er jeg fornøyd med. Jeg har vært på tyngre lukkede avdelinger over lengre periode, og har sett og opplevd mange tilstander jeg også! Både andres og mine egne..
Jeg fikk med meg utspillende til Hank Von jeg også, og har stilt spørsmål om hvordan men skal ta vare på de som helt oppriktig trenger tvang! Jeg for min del hadde vært død for lenge siden, hvis jeg ikke hadde fått hjelp! Det som irriterer mest med hans ytringer er at han kun prater utifra sine snevre opplevelser, og innbiller seg at ALLE kan få orden på samme måte som han! Det finnes ikke 1 måte å bli frisk på, men utallige! Det som passer for en kan være helt feil for en annen. Så når man er så bastant i sine meninger som Hank Von Hælvete er/var så bør man klare å argumentere litt utenfor seg selv.. Det er et eller annet med disse kjendisene, som gjør at dem har et merkelig behov med å brette ut sine depresjoner og angst opplevelser i tide og utide. Men da må de skille hva de kan/bør prate om, og hva de burde droppe å uttale seg om! Jeg tror f.eks at Hank Von Hælvete sin opplevelse med psykiatrien var ganske kortvarig, og lite fordypende kan man si! Det finnes mange forskjellige grader av lidelser, og jeg kan vanskelig forestille meg at enkelte av de jeg var innlagt med, hadde fungert ute over lengre tid. Også er det mange som vil være på tvang. Blant annet meg selv! Det var en periode jeg faktisk syntes det var tryggest å være på tvang, grunnet impulshandlinger osv! Den dagen Hank Von Hælvete kommer med et alternativ til psykiatrien, som det er mulig å tro på skal jeg virkelig spisse ørene! Tro meg når jeg sier at jeg har fundert på det selv, men foreløpig ikke klart å komme med en konklusjon!

Jeg hang meg også opp i hans beskrivelser av nedtrapping på subutex, der han forklarte alle slags smerter man var utsatt for. Men han kjente ingenting, og fikk det bedre tvert etter seponering! Og hemmeligheten var da vitaminer!
Joda, jeg frykta diverse abstinenser jeg og da jeg skulle kutte det ut. Men det hadde jeg ikke trengt, for jeg kjente ingenting fra eller til! Og det var UTEN vitaminer! Kanskje du lurer på min hemmelighet?