View Single Post
Sitat av Vandringsmann
Den trenger ikke ha noe mer rett enn noe annet. Det er simpelthen bare en måte å uttrykke seg på.
Vis hele sitatet...
Den dagen all verdens religioner går sammen og blir enige om at essensen i det de tror på er det samme, da skal jeg virkelig se på religion med nye øyne.
Jeg tviler riktig nok på at det skjer i min levetid.

Sitat av Vandringsmann
Kommer ann på hva du mener?
Vis hele sitatet...
Det er veldig mye som før ble sett på som nødvendig innenfor kristendom.
Jeg tenker på for eksempel hva man ikke kunne gjøre, men som i dag blir godtatt, homofilt samboer/partnerskap er vel noe av det siste som har blitt tatt stilling til?
Du har forsåvidt svart på det, med at det er først nå man har forstått budskapet.
Likevel tror jeg at det er flere som heller til "tekanna" enn ditt syn på Gud.
Om flesteparten så på Gud slik du gjør, hadde mange problemer antagelig vært løst.

Sitat av Vandringsmann
Hva legger du i uskyldige?
Vis hele sitatet...
Jeg tenker på mennesker som har levd sitt liv på lik linje med alle andre, gjort så godt vedkommende kan og det eneste som skiller fra en gjennomsnits kristen, er at vedkommende ikke tror på noen Gud.

Sitat av Vandringsmann
Nei Allah forby at man skal skifte mening..
Vis hele sitatet...
Det har jeg gjort og det kommer jeg også til å gjøre mange ganger i fremtiden.
Når det kommer til hva Gud er, skal det nok mere til for at jeg skal kjøpe den versjonen jeg har hørt om gjennom kristendommen.
Har selv mange tanker om hva Gud kan være, men ingen som tar utgangspunkt i et skaperverk.

Sitat av Vandringsmann
Jeg tror det er verre å se barnet sitt lide og være i store smerter gjennom hele livet.. Tror ikke du?
Vis hele sitatet...
Så absolutt, men jeg tror ikke alt er forutbestemt, eller at dette barnet som noen mister, er en barmhjertighetshandling fra Gud.
Om så, synes jeg han er riktig så slapp med å dele ut barmhjertighet.
Jeg mener ikke at flere barn skulle vært skånet for livet (selv om det i enkelte tragiske tilfeller ville være det beste), men for lidelsene de så ufortjent har fått, om man skal ta utgangpungt i at det finnes en allmektig skaper.