View Single Post
pannekake2k: Den haken du nevner er ikke den eneste, er jeg redd. Du MÅ være døpt for å komme til himmelen. Det står i Augustana.
Og siden det tross alt handler om å tro som du korrekt påpeker - kan du som kristen virkelig mene at du tror på følgende tekst - hentet fra Den athanasianske trosbekjennelse:
Når Jesus kommer tilbake, må alle mennesker stå legemlig opp igjen fra de døde og gjøre regnskap for hva de har gjort. De som har gjort godt, skal gå til det evige liv, men de som har gjort ondt, skal gå til den evige ild.

Dette har jeg diskutert med et par damer fra Jehovas Vitner, som også tror på dette. De mente bastant at den dagen Jesus kommer tilbake så ville alle døde mennesker stå fysisk opp av graven sin for å stå til rette for hvordan de hadde vært når de levde. Jeg kan seriøst ikke fatte og begripe at tilsynelatende friske, voksne mennesker kan gå rundt i 2009 (det var da jeg snakket med dem) og si slike ting uten å få hodet sitt scanna på et sykehus.

GothQueen:
Beklager, det husker jeg ikke 100% men jeg mener det var i Augustana et sted.

EDIT:
Side 20 her er det en artig artikkel om Helvete og bekjennelsesskriftene forresten. Interessant
Sist endret av n5k; 1. april 2010 kl. 23:27.