View Single Post
Sitat av Boo-Boo Vis innlegg
Kan du da forklare meg forskjellen? Det er nøyaktig samme historie bortsett fra at de forskjellige bøkene følger forskjellige personer.
Vis hele sitatet...
Kristendommen, islam og jødedommen bygger alle på samme stamfar, Abraham.

Jødedommen følger det gamle testamentet, så de venter fortsatt på at frelseren skal komme på besøk, de lever også etter moselovene.

Kristendommen venter på at frelseren Jesus skal komme tilbake slik det står skrevet i åpenbaringen. Nå skal det også sies, at vi kristene lever ikke etter det gamle testamentet, men det nye. Stor forskjell, blandt annet Jesus, Guds sønn, faller inn der.

Islam har jeg ikke så mye kunnskap om, bortsett fra at jeg ikke liker ideologien noe særlig. Jihad har aldri vært min greie.


Jeg skjønner godt hvorfor mange mener de fleste religioner er like. De har alle et sett leveregler, sier hvordan alt ble til og melder dommedag. Om du vil vite forskjellen fra A til B i denne sammenhengen, må du gå litt nærmere i sømmene. Jeg har deltatt i så mange religiondebatter at jeg orker ikke annet enn å være kortfattig og heller sende deg til store internett hvor du finner noen som har mer tid/energi/lyst til å gi et større sammendrag.