View Single Post
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Jeg skal være den første til å innrømme at min kjennskap og kunnskap rundt psykedelia er svært begrenset. Men hvis du leser innlegget mitt i sammenheng med trådstarters eksempel, blir alle dine eksempler på god bruk av psykedelia malplassert - spesielt når du glorifiserer det så ekstremt.

Så i sammenheng med trådstarters eksempel, en deprimert person som ytrer et behov for hjelp, burde ikke psykedelia slenges ut som et prima alternativ. Å bekjempe depresjoner og suicidale tanker med narkotiske stoffer er helt på trynet å foreslå i en slik situasjon. I en annen situasjon kunne jeg kanskje vært mer tilbøyelig til å nevne det som et reelt alternativ, men ikke i denne. Men det blir selvfølgelig en subjektiv vurdering av hva trådstarter viser oss.

At psykedelia kan være en god løsning for noen, i visse situasjoner, betyr ikke at det burde gis som et ganske generelt forslag. Tvert imot.
Vis hele sitatet...
Resultatene fra forskningen er såpass lovende at de forhåpentligvis kommer igang med å studere bruken av psycolobin for å kurere blandt annet nikotin og alkohol -avhengighet. Ser man ting litt i forhold ser man et de som faktisk har inngående kunnskaper og praktisk erfaring med "pasienter" har et annet syn på stoffene enn de som ikke har særlige kunnskaper på emnet.

Du innrømmer innlednigsvis i innlegget at du har "svært begrensede kunnskaper" på emnet for så å trekke konklusjoner som at holdningen min er "helt på trynet" og "bør ikke gis som et generelt forslag". Det undergraver litt din egen kredibilitet når du så bastant trekker konklusjoner du ikke har et grunnlag for å trekke.

Hvis forskere ser potensiale i psycolobin til å kurere nikotinavhengighet så er nok ikke dette "narkotiske" stoffet så farlig som "narkotika" høres ut for allmenne ører.