View Single Post
Sio
Preussisk Noakitt
Sio's Avatar
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Herregud, er det mulig? Hva i all verdens land og rike er det for et "råd"? Greit at alle har rett til å ha sin egen mening, men her hører trådstarter et nødskrik - så skal han foreslå at mennesket skal teste psykedelia?! Det er jo en helt fjern tanke, for å si det slik. Trenger jeg å argumentere for det i det hele tatt? Latterligste jeg har hørt på lenge.
Vis hele sitatet...
Uten å blande meg voldsomt i denne diskusjonen så vil jeg fryktelig gjerne legge til at jeg selv har opplevd og ha en venn som har blitt dyttet til det punktet hvor han helt alvorlig overveiet døden fremfor dette totalt ubrukelige livet. Han bestemte seg for å utforske et eller annet stoff som jeg skal ærlig innrømme at jeg ikke vet hva er (ikke en interesse vi delte på tidspunktet, år går forbi og jeg er forsiktig med og dra opp igjen denne tunge tiden som et samtaleemnet).

Han kunne siden fortelle meg, da han var bedre, at han hadde fått en slik opplevelse som noen innlegg her er i nærheten av, opplevelsen av at der er ting som er uoppdaget. Med motivasjonen om at du har et innholdsrikt liv foran deg om du bare vil utforske forsvant imidlertid også ideen om selvmord, selv om selvmordstankene forble.

Selvmordstanker og en bevissthet om at du vil ta selvmord vet jeg ikke om per definisjon er to forskjellige ting. Men med selvmordstanker her mener jeg visuelle drømmer eller tanker hvor du forestiller deg din egen død. Av erfaring kan jeg si at du bør oppsøke hjelp når disse bildene ikke plager deg men heller virker fredelige eller på andre måter gode. Jeg er ung og har på ingen måte utdannelse innen psykologi.

Til slutt vil jeg si at vi er forskjellige og kan reagere ulikt på stoffer. At han skulle få en slik opplysning eller hva jeg skal kalle det var på ingen måte planlagt eller garantert på forhånd. Men jeg understreker at her er en fortelling hvor psykedelier hjalp en person med samme tanker som de trådstarter referer til.

Aller helt til slutt vil jeg gjerne understreke at for mange gutter er det tøft å søke hjelp, jenter er oftest flinkere til det enn oss. Dessuten er også gutter ofte gode til å skjule problemer. Jeg vil ikke si at slik er det for alle gutter og jenter, dette lærte jeg av helsesøster på en tidligere skole. Ikke avfei forslaget til Zendelum slik uten videre, dog ville jeg ikke gitt denne løsningen til hvem som helst. En person som man blir kjent med over internett er i mine øyne en hvem som helst.