View Single Post
Spør han om hva han liker. Ikke ta det opp når han snakker om noe negativt og er opptatt med å grave graven sin, spør han heller helt ut av intet da dere ikke har snakket på noen timer, gjerne en dag hvor han virker mer ... glad(?), hvis det er mulig.

Hva finner han morsomt i livet? Hva trives han med å gjøre?
Få han til å bli bevisst på de tingene og opplevelsene han faktisk liker her på jorda.
Forhåpentligvis har han ting i livet som han opplever som mer positivt enn negativt. Hvis han tar livet sitt vil han også våge å aldri kunne møte disse gledene igjen.

Fortell han at hvis han ikke har funnet noen ordentlige gleder i livet enda, så må han leve litt lengre, og med å lev mener jeg å følge gledene sine (så lenge det ikke skader andre). Er det ikke slik at alle mennesker helst ønsker å ha et mer positivt- enn negativt liv? Vel, hvis man har gleder i livet, og prøver å spre glede rundt seg, så vil man mest sannsynlig være mer lykkelig enn lei

Hvis han faktisk ikke har noe som helst som han interesserer seg for eller liker å gjøre, så får du si ifra her.

En annen ting, som han virker veldig opptatt av, er å finne ut hvorfor han lever. Denne karen går dag ut og dag inn og lurer på hvorfor han i det hele tatt eksisterer? "Hva er det jeg er ment til å gjøre her," funderer han tydeligvis mye over. Det enkle svaret på det er at det ikke er noen mening før han velger en. Ingen jeg vet om kan bevise at han er plassert her for å gjøre noe spesielt, men han har nok visse talenter som han bør bli bevisst på. Han har blitt utstyrt med visse gener, og hvis han vil følge litt av biologiens mening med livet så kan han fokusere på å utnytte disse genene til hva han er god til. Det er jo bevist at vi har unike egenskaper basert på genene våre. Kanskje han kan regne de talentene og egenskapene som meningen med livet?

Han virker også opptatt av å kontakte en skaper. Fortell han at han er heldig som har bevissthet som menneske. Han er klar over sin eksistens, og han kan ta egne valg basert på hva han har lyst til. Han kan ta livet sitt til og med! Jeg tror ikke (mange) dyr har slik bevissthet. Dette gjør han til en skaper av sitt eget liv. Hvis han er opptatt av de kreftene som virker allmektige for oss, bør han se på de kreftene vi har. Vi er guder. Vi styrer oss selv. Vi kommuniserer med andre hvis vi vil, om det vi vil. Vi velger om vi vil følge våre mål, eller om vi ikke vil ha noen mål. Be han om å se det storartede i dette! Hvis han ikke har levd lenge nok til å finne mål i livet, så kanskje han bare må følge lystene som sagt. Kanskje det ikke er nødvendig å ha noe mål for han? Kanskje han bare vil observere, og bare "follow the stream"?

Si til han at istedenfor å lete etter ting som kan bekrefte at livet hans er jævlig, så bør han heller prøve å se verden med andre øyne: Be han om å ALLTID se etter det positive i situasjonene han møter. Han må legge fokuset sitt fra det negative til det positive, men først bør han konkretisere hva det positive egentlig er, som jeg nevnte i starten.

Psykedelika er også et alternativ som andre har sagt, men det er å gamble, man vet aldri hvor det vil ta han første gang. Da jeg tok det ledet det meg mot en indre forståelse av hvordan alt fungerer og henger sammen. Det hjalp meg å tenke fort, og skape forståelse av mine innerste spørsmål, så det er godt mulig at han vil finne svar på diverse spørsmål han har om eksistens osv. hvis han tester litt av hvert Men allikevel ville jeg først prøvd å fortelle han det jeg har skrevet her. Hvis du er heldig, vekker du tanker hos han som redder han fra å ta sitt eget liv! Hold oss oppdatert, da

Hvis jeg skulle tatt livet mitt ville det vært pga. min nysgjerrighet for hva som eventuelt kommer etter døden, men døden kommer raskt nok som det er, så man bør vel bare nyte reisen, uansett hvor den tar deg
Sist endret av g0ry; 4. mars 2010 kl. 23:19.