View Single Post
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Nei, ikke nødvendigvis. Selv om ikke forskning er 100% entydig, betyr det ikke at den ene siden jukser. Det kan være mange andre faktorer som spiller inn, og som påvirker resultatene.
Vis hele sitatet...

Ja det har du da rett i, men her er det for det første ikke snakk om små avvik, men motsatte konklusjoner. Og videre: tatt i betraktning at legalisering av cannabis i lang tid har vært - og fortsatt er - et såpass kontroversielt og sågar betent politisk spørsmål, og den ekstremt sjuskete bruken av statistikk som forekommer i en del av disse forskningsrapportene (jfr. artiklene jeg lenket til over), er det for mitt vedkommende en nærliggende konklusjon at mange av dem er bestillingsverker fra interessegrupper som har sterke motforestillinger mot legalisering av marijuana. Hvis man så i tillegg til disse tre punktene også tar med i betraktningen den generelle korrupsjonen som eksisterer i mange industrielle forskningsmiljøer rundt omkring i dag, der man åpenbart er villig til å gjøre både det ene og det andre for å være blant de utvalgte som mottar de feteste kontraktene og bevilgningene, er jeg personlig tilbøyelig til å adoptere den oppfatningen at en del av disse undersøkelsene er regelrett svindel, selv om dette selvsagt strengt tatt må kalles spekulasjon, da jeg ikke kan vise til noen dokumentasjon mht. spesifikke tilfeller.