View Single Post
Veggen's Avatar
Trådstarter Crew
Sitat av murloc Vis innlegg
Jeg mener at selv om vi som er for legalisering elsker og slenge rundt oss med argumenter for hvor positivt hasj kan vare for relativt sjeldne kroniske lidelser. Så kan vi alle innrømme en ting, vi er med i denne debatten fordi vi liker og ruse oss. Når en med MS kommer med argumenter om legalisering på medisinsk grunnlag så skal jeg høre på. Når random hasjrøykere bruker dette argumentet virker det bare falskt.

Jeg er for legalisering av hasj, og jeg ser den medisinske verdien av det. Men jeg er for min egen del for legalisering som et rusmiddel, da jeg ikke trenger det som medisin. Jeg ber aller nådigst om at disse to debattene skilles fra hverandre.
Vis hele sitatet...
Jeg snakker ikke om legalisering av hasj, noe som muligens ville blitt en følge. Det som gjør det litt spesielt, etter min mening, er at Rick Simpson og de som hevder å ha blitt kurert. Har jobbet hart for å få kontakt med myndighetene for å få i gang studier for å bekrefte det som blir hevdet. Svaret de får er å blir stanset av myndighetene og får mer eller mindre munnkurv. last ned filmen the cure her beveg deg ca 20 minutter inn i filmen så ser du hva jeg snakker om.

Sitat av robhol Vis innlegg
Ideen om en universell "kur" for alle fysiske lidelser (eller "så godt som alle", hva nå enn det skal bety) er rett og slett hjernedøvende idiotisk.

Sykdommer er forskjellige i hvordan de oppstår, fungerer, oppdages, behandles og eventuelt kureres, derfor er dette like mye bullshit som alt annet som påstår å kunne kurere "alt".
Vis hele sitatet...
Sitat av Semjuel Vis innlegg
Nå har ikke jeg noen doktorgrad i medisin, men alt som påstås å kunne kurere alt, avfeier jeg kanske lett som bullshit. Det blir litt som dette supre "sølvvannet" det var prat om for litt siden.

Jeg er riktignok for legalisering og alt det der, men slik glorifisering av cannabis ser jeg på som latterlig.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor du bringer alkohol inn i bildet. Samme hvor skadelig alkohol er, gjør ikke det cannabis til noe vidundermiddel.

Edit: Var visst litt too late..
Vis hele sitatet...
Jeg er veldig enig med dere begge, men som sagt, hvorfor får man ikke en gang lov til å prøve å bevise det de har funnet ut.

Grunnen til at jeg blander inn alkohol er fordi det er lovlig å konsumere. På tross av at det er skadelig. Cannabis medisin er tilnærmet bannlyst, enda det ikke har noen kjente skadevirkninger og jeg snakker da om alt annet enn å røyke eller spise space kokkies av noe slag. De som tar denne medisinen, tar såpass små mengder at de oppnår ingen form for rus.