View Single Post
Sitat av RadioSlave Vis innlegg
Hvilket verden er det du lever i Schutlz? Det tredje riket eller Norge som vi kjenner det med alle dets ytringsfriheter og kulturmeninger?
I og med at du ikke tar deg tiden å søke etter emnet får du det her på et sølvfat: http://www.freakforum.nu/forum/showt...ght=Frank+Aune

Selvom jeg er en innflytelsesrik person i samfunnet, er det ikke en universell lov som sier at jeg prøver å undertrykke samfunnet fordi jeg har en viss makt. Jeg vil tjene penger, kjøpe nye områder og bygge ny business. Alt ifølge den kapitalistiske bevegelseslov (les: Marx)
Nettsiden setter menneskene fram som tyranner som utnytter samfunnet og endrer det etter sitt ønske. Jeg vil tro at dette er langt ifra sannheten, og hadde det faktisk vært slik ville vi levd i en politistat og du jobbet i fabrikk 12 timer i døgnet. De har opparbeidet seg legitim makt som gyldige hjelpere til samfunnet, hvor det motsatt hadde blitt slått ned på. Fordi de har en bedre foretningsteft enn deg og meg, så betyr det ikke at Nyhetsspeilet har rett til å nevne dem i artikkel som ser ned på dem.

Det er videre klart at de diskuterer finanskrisen og etterfølgende konsekvenser av denne, men at de skapte den var ikke et mål de hadde for seg, heller en bivirkning av kapitalismen som etterhvert går utover sin bæregrense. Det har blitt skrevet av flere ulike samfunnsvitere at samfunnet vi kjenner idag vil opphøre, og kapitalisme og demokrati vil bli etterfulgt en form for sosialisme (og da tenker vi ikke kommunisme, men et samfunn som framstår som en helhet, og de fleste ulikheter visket bort). Det er mulig at denne utviklingen i et ny form for samfunn har startet, og dermed har de mektigste personer gått sammen for å 1. unngå det, eller 2. få en myk overgang og eventuelt 3. fremme sine egne interesser for å gjøre verden til sine slaver. Den siste bryter med idealtypene for legitim makt (les: Weber) og vil dermed bli slått ned på, før eller senere.

For å komme tilbake til hvilken verden du lever, så vil jeg påstå at avisene herom i landet er så lite sensurerte som det går ann å bli. Avisene driver sin kyniske pågang for større salgstall, og om en konspirasjonsteori virkelig hadde vært tilfelle skal jeg love deg at avisene hadde kastet seg på saken. Og hvilke uavhengige studiebøker er det du snakker om? De av David Irving kanskje, om at konsestrasjonsleirene aldri fantes? God forskningsetikk baserer seg på at materialet skal være anskuelig for offentligheten, og etterprøvbart for senere undersøkelser. Menneskene på Bilderbergermøtet er neppe forskere, og skulle de presentert sine visjoner de kom fram på møtet må de presentere dem på et fornuftig måte for almennheten for å bli godtatt.

Det er klart at det er en viktig del av vår ytringsfrihet å godta at artikkler og nettsider som nyhetsspeilet blir opprettet, men det er også en selvfølge at saken blir diskutert fra kritiske øyne for å oppnå samfunnets beste (les: Jon Stuart Mill).
Grunnen til at jeg nevner en del navn her er ikke fordi jeg prøver å leke smart, men prøver å skrive et seriøst innslag i samfunnsdebatten, i forhold til det Frank og hans homies prøver på. Du kan si deg uenig, og det er vel og bra, men vær også klar for at det du anser for å være sant slettes ikke er det. Samme må også jeg ta hensyn til. Så du er velkommen til å prøve å overbevise meg og resten av nff publikum i din favør, men akkurat her tror jeg du kan ha det litt vanskelig.
Vis hele sitatet...
Se denne filmen da vet du hvertfall hva det dreier seg om
http://video.google.com/videoplay?do...YWE-QaTuKCvDQ&
Sist endret av Bowman; 22. mai 2009 kl. 20:42.