View Single Post
Trådstarter
7
Virkelig hærlig at hver gang kriminelle blir tatt og får seg en smekk så blir de plutselig veeeldig opptatt av lover, regler og rettigheter.
Ironien i å appelere til regelverk og lovparagrafer når du blir tatt for å bryte dem som det passer deg selv er fantastisk.
Vis hele sitatet...
Så du mener såkalte "kriminelle" bare skal bli straffet uten å kunne forsvare seg, siden de allerede har brutt loven? Du definerer tydeligvis kriminell som alle lovbrudd. Å kjøre for fort er pr definisjon ulovlig, så læreren min som har en fartsbot er kriminell i ditt syn?

Selvfølgelig forventer jeg å bli behandlet rettferdig likevel om jeg har brutt loven. Måten de vurderer edruelighet rammer skjevt, og det er store variasjoner.


Vi må gjerne innføre lover som sier at dersom man blir tatt med mer en Y av X stoff, kan det innebære tap av førerkort, men saken skal uansett gå for en domstol,æ. Det skal ikke etterforskes og dømmes av samme person/avdeling/myndighet.
Vis hele sitatet...
Helt enig!


Jeg er sier ikke at TS ikke har en sak. Jeg sier at det er dritmorsomt at han kun nå bryr seg om lover og regler siden det kan gagne ham selv.
Vis hele sitatet...
Så på grunn av at jeg har brutt en lov som forbyr å røyke en plante som er langt mindre farlig enn alkohol, så gir jeg faen i alt av andre regler også? Spesielle slutninger du drar i hytt og helvette.

Her er greia: vil du bruke stoff og ikke bli straffet?
Vis hele sitatet...
Straffen med et forelegg er en ting, men å straffe langt utover hva de ville gjort med en som drikker alkohol 10 ganger oftere enn det jeg røyker er jo latterlig.

Politiet kan ikke ha doble roller, og folk skal heller ikke straffes dobbelt. De skal få sin straff om de har brutt narkoloven og blir tatt. Men utover det så skal det ikke fattes enkeltvedtak som straffer utover hva en domstol ville gitt for bruk og besittelse.
Vis hele sitatet...
Nei, men jeg vil ikke bli straffet for ting som ikke er en forbrytelse. Og jeg vil heller ikke få en hardere straff enn loven tillater. Det ville nemlig være urettferdig.
Vis hele sitatet...
Det handlar litt om prinsippa bak ein rettsstat. Og domstolane og sivilombodsmannen har kritisert politiet for bruken sin av den aktuelle paragrafen, utan at politiet ser ut til å ha tatt kritikken spesielt alvorleg.
Vis hele sitatet...
Godt å se andre har et litt bredere perspektiv enn mr anonym over her.