View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fordi jeg bryter ikke lover og regler til å begynne med.
Vis hele sitatet...
Ikke jeg heller, men jeg føler ingen skadefryd over å se andre få trøbbel med loven.
Er det ikke forresten veldig spesielt å føle seg bedre enn andre på grunn av lovlydighet? Jeg kan på en måte skjønne at en del nobelprisvinnere er noen arrogangte kukhuer - usmakelig og unødvendig selvsagt, men de har liksom bevist for verden at det er hakket hvassere enn oss andre. Hvis den store meritten i ditt liv, ja det du virkelig er stolt av, derimot er lovlydighet - da kan jeg ikke helt se at du har oppnådd noe som gir deg noen grunn til å ha et oppblåst selvbilde.


Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Så i en slik "politistat" blir folk som jeg "mest lik" av alle. Deilig tanke.
Vis hele sitatet...
Det er jo allerede tilfelle. Forskjellen mellom "plettfri vandel" og "tidligere straffedømt" er enorm. Forøvrig forstår jeg ikke helt hvordan den mekanismen skal være påvirket av maktfordelingsprinsippet - du kan helt fint konstruere et samfunn der politiet og domstolene er totalt frikobla, men hvor enhver befatning med kriminalitet gjør det til en B-borger for resten av livet. Singapore, for eksempel.


Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Du poster en storm av innlegg her inne, random.
Mesteparten er i forsvar av ulovligheter. Det er litt for enkelt å se hvorfor du sitter på den siden av gjerdet som du gjør, så jeg driter litt i det.
Vis hele sitatet...
For meg er det ikke opplagt i det hele tatt. Hverken hva du du mener eller hva du ser.

Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Her er greia: vil du bruke stoff og ikke bli straffet?
Vis hele sitatet...
Nei, men jeg vil ikke bli straffet for ting som ikke er en forbrytelse. Og jeg vil heller ikke få en hardere straff enn loven tillater. Det ville nemlig være urettferdig.
Sist endret av Myoxocephalus; 18. mai 2019 kl. 09:54.