View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av random67489 Vis innlegg
Hm sliter du litt med å se rekkevidden at det du sier? Idag rammes stonere av at politiet blir både utøvende og dømmende makt. Men hva skjer den dagen du selv rammes? Er ikke sikkert du råflirer like mye da, kan godt tenkes at latteren forstummer i halsen når det er du selv som er rammet av konstabel-justis.

For det vi har gjort er jo å sammenblande roller her. Politiet kan ikke ha doble roller, og folk skal heller ikke straffes dobbelt. De skal få sin straff om de har brutt narkoloven og blir tatt. Men utover det så skal det ikke fattes enkeltvedtak som straffer utover hva en domstol ville gitt for bruk og besittelse.

Idag har vi altså gitt politiet makten til å ta førerkortet uten dom, uten blod/urin prøver og uten noe annet enn en tilståelse avgitt i en stresset situasjon. Og førerkortet kan bli fratatt i årevis og treneres fra kammersets side uten at noen griper inn.

Hvor er vi om ti år om vi lar dette fortsette? Tror du ikke det er andre tillatelser som blir gitt politiet senere om vi lar dette fortsette? Plutselig har vi gått fra å være en rettstat med likhet for loven til å bli en politistat der noen er likere enn andre.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg sliter ikke i det hele tatt.
Veit du hvorfor? Fordi jeg bryter ikke lover og regler til å begynne med.

Så i en slik "politistat" blir folk som jeg "mest lik" av alle. Deilig tanke.

Du poster en storm av innlegg her inne, random.
Mesteparten er i forsvar av ulovligheter. Det er litt for enkelt å se hvorfor du sitter på den siden av gjerdet som du gjør, så jeg driter litt i det.

Her er greia: vil du bruke stoff og ikke bli straffet?
Start som politiker, gjør en god jobb og kom deg i posisjon til å endre loven.
Ikke start i feil ende med å bryte de reglene som står i dag. Man velger ikke selv hvilke lover som gjelder for seg.