View Single Post
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Men tilogmed første post og flere poster etter det så virker det som at det utelukkende er snakk om kvinnelige prostituerte, og ikke mannlige. Jeg prøvde ikke å angripe dere spesifikt, men det er vel heller de aller fleste som poster anonymt jeg gikk imot.
Vis hele sitatet...
Til det må jeg bare svare at du ser det du vil se. Du fastlo bastant at vi "bare pratet om mannlige prostituerte". Teknisk sett kunne jeg ha funnet ett enkelt utsagn som handlet om menn eller var kjønnsnøytralt, og påstanden din hadde vært tilbakevist. Det ville imidlertid også vært en ganske snever og pedantisk ting å gjøre, så jeg synes det var mer rettferdig å se både ditt utsagn, og tråden som helhet, i en litt bredere kontekst. Det vil si, jeg la til grunn at du mente folk i denne tråden hovedsaklig snakket om kvinner. Vel, jeg søkte gjennom hele tråden! Jeg søkte etter ord som kvinne, jente, dame, hore - og prostituerte. Sistnevnte var klart det vanligste ordet. I de tilfellene kjønn blespesifisert var det fordi det var relevant for personlige historier eller lignende. Jeg fant ett konkret unntak, og det var innlegget fra den tidligere eskorten: Hun omtalte det på en måte som helt klart var vinkla mot kvinnelige prostituerte med mannlige kunder. Dette poengterte jeg også. Jevnt over må jeg si at de fleste her omtaler prostitusjon generelt, og tar ikke konkret stilling til kjønn - og det uavhengig av standpunkt i debatten forøvrig! Like faens fordømt klarer du å få det til å være mannediskriminerende? Min upresise omgang med fremmedord er allerede avklart. Du trekker så inn førsteposten - vel, ja, den nevner kvinnesyn. Og det gjøres fordi denne tråden ble skilt ut av en annen tråd, som nettopp handlet om noen gutter som ville besøke østeuropeiske bordeller på tur. De gutta fikk pepper for sitt kvinnesyn, og det med rette. Det er ingen grunn til å tro at de ville fått noe mindre tyn om de skulle på homsebordell. Og bortsett fra det så har du nå moderert påstanden din til å være at de aller fleste som poster anonymt ignorerer mannlig prostitusjon, men du unnlater å komme med noen eksempler.
Sitat av Dongerino Vis innlegg
Det at halve tråden handler om kvinnesyn gjør også at det virker som at folk ikke tar mannlige prostituerte med i regnestykket, noe som er veldig snodig.
Vis hele sitatet...
Du tviholder altså på påstanden om at halve tråden - røffly halvparten av deltakerne her ytrer seg negative til prostitusjon - er mannssjåvinistisk. Uten å komme med noen eksempler.

Hvorfor er det så forbanna viktig for deg å få gjennomslag for idéen om at alle dine meningsmotstandere er misandrister? Ønsker du å bli indignert? Beklager å skuffe deg, men det er ingen her som synes det er greit å utnytte menn heller.

Sitat av Dongerino Vis innlegg
noe som er veldig snodig.
Vis hele sitatet...
Snodig er absolutt riktig ord, men ikke på den måten du tenker!
Sist endret av Myoxocephalus; 14. april 2019 kl. 23:36.