View Single Post
Sitat av Mullah Vis innlegg
Det finnes også andre typer arbeid som krever at man kommer nært innpå andre mennesker (og dem på deg), hvor det nettopp er jobben. Det å gjøre arbeid som er uløselig knyttet til følelseslivet, arbeid som er intimt og personlig, er ikke kun forbeholdt prostituerte.
Vis hele sitatet...
Godt poeng, og jeg har hatt flere slike jobber selv. Det kan innebære noen dilemmaer. Jeg mener likevel det er vesensforskjellig. Skal prøve å si noe om det i løpet av denne posten, som jeg frykter blir lang og litt rotete. Det er et komplisert emne.

Interessant om det stemmer. Hva legger du til grunn for denne påstanden?
Vis hele sitatet...
Det tror jeg er ganske allment anerkjent. Det er verre å bli befølt mens du sover enn å bli tegnet bart på. Det bare er det. Selv om det rent fysisk er omtrent like invaderende. Folk får traumer av å bli presset til seksuelle handlinger som de ikke får av å bli presset til andre handlinger, selv om de kommer fra det uten en skramme rent fysisk.

Vi har allerede sett Dongerino hevde at mange ikke ser på sex som så mye mer enn en joggetur. Det er en påstand som i beste fall må være en absurd overdrivelse, og som slett ikke gjorde noe for å underbygge argumentet for sexkjøp.
Vis hele sitatet...
Det er fullt mulig å utvikle denne type skille mellom handling og følelser. Det er et veldig effektivt forsvar, men en potensielt svært kostbar strategi på lengre sikt.

Videre mener du at man utvikler problem med skam og selvbilde som følge av jobben. Det er en antagelse du gjør uten å gå videre inn på hvorfor.
Vis hele sitatet...
Dette er noen av kostnadene av det jeg snakker om i forrige avsnitt. Skulle jeg gått nærmere inn på hvorfor jeg mener det, ville det være av anekdotisk karakter, og dessuten, for å være helt ærlig, litt for personlig. Jeg beklager, for dette poenget ditt hadde egentlig fortjent et bedre svar.

Sitat av random67489 Vis innlegg
Tror ingen land i verden har klart å stenge ned prostitusjonsmarkedet. Selv de som operer med strenge straffer for både selger og kjøper sliter fortsatt med prostitusjon.
Vis hele sitatet...
Dette har jeg svart på før. At man ikke realistisk kan bli fullstendig kvitt noe er ikke i seg selv en grunn til å tillate det. De kildene jeg har sett tyder på at prostitusjon er redusert med dagens lovverk. Har du kilder som overbeviser meg om det motsatte, så skifter jeg gjerne mening om sexkjøploven. Det er ikke prinsipper eller moralisme som gjør at jeg støtter den.

Jeg tror ikke det å demonisere kjøperne bringer problemstillingen nærmere en løsning,
Vis hele sitatet...
Hvis det er det du har inntrykk av at jeg gjør, så må jeg seriøst revurdere skriveferdigheter mine. Virkelig. Jeg vet ikke hvordan jeg kan uttrykke akkurat det klarere.

Kanskje burde vi forsøke å fokusere mer på mentalhygiene og positivt selvbilde i skolen. Bygge mer på mestringsfølese i unge år? Kanskje gjør de noe rett feks på Steinerskolen? Kanskje må vi forsøke å gjøre de oppvoksende mer robuste og mindre fokusert på overfladiske ting, kropp og materielle goder?
Vis hele sitatet...
Amen! Men i hvilken verden står dette motsetning til det jeg snakker om? Jeg kan forøvrig glede deg med at helse og livsmestring nå er et tverrfaglig emne i de nye læreplanene, så psykisk helse skal få en større plass i skolen fremover.

At du og jeg og de andre fordømmer, tar standpunkt eller viser vår gode moral og høye etikk vil jo ikke få slutt på salg av kropp. Kanskje bidrar vi da heller mer i form av at horene føler seg stigmatiserte og alene?
Vis hele sitatet...
Synes du det er det jeg gjør? Jeg er oppriktig lei meg for det i så fall. Å ta et standpunkt er ikke det samme som å fordømme eller viser frem sin høye moral. Da går det jo ikke an å mene noe om noe som helst. Jeg tror kanskje halvparten av innleggene mine her inne er forsvar av stigmatiserte grupper.

Sitat av Pope Vis innlegg
Hun skilte tydelig på det å selge sex og et one night stand, men dette var en grense som gradvis ble visket ut. Jeg vet ikke om hun fikk nytelse av det hun mottok penger for, men etter å ha utført slike tjenester nok ganger [edit] kunne hun fortelle at dette ble helt vanlig for henne og at hun sluttet å tenke på dette som noe rart eller galt[/edit]. Sex er kanskje ikke uløselig fra følelseslivet for alle?
Vis hele sitatet...
Alle varsellampene mine lyser her. Som jeg skrev under Mullah sitt innlegg over, sex er fullstendig mulig å skille fra følelseslivet. Det har noen konsekvenser som venninna di kanskje ikke er helt forberedt på.
Sist endret av *pi; 14. april 2019 kl. 00:12.