View Single Post
A Real Human Bean
Mullah's Avatar
Donor
Sitat av Splooge999 Vis innlegg
Det at det bidrar til menneskehandel og andre nedrigheter er utelukkende et resultat av at det er ulovlig.
Vis hele sitatet...
Nei, dette stemmer dessverre ikke. Legalisering og regulering ser ikke ut til å ha gitt de resultat man hadde håpet. Det er velkjent at trafficking fortsatt er et problem i de mange europeiske land som har legalisert og regulerer prostitusjon. Disse landene fungerer dessuten som gjennomreiseland for å sende traffickingofre videre, f.eks til Norge.

Sitat av Splooge999 Vis innlegg
Hadde det vært lovlig og regulert på en ordentlig måte (lovlige bordeller er det jeg ser for meg) hadde man fjernet det meste av de faremomentene det i dag involverer (menneskehandel, voldtekt, ran, utpressing i etterkant, etc).
Vis hele sitatet...
De har lovlige bordeller i Tyskland og de har de samme traffickingproblemene. Eieren av Paradise-kjeden, slike lovlige bordeller som du prater om, er i retten anklaget for bedrageri og trafficking. Bortsett fra det er det velkjent at mesteparten av jentene som jobber i Tyskland kommer fra Øst-europa og at mange av disse er traffickingofre.

Sitat av Splooge999 Vis innlegg
Prostitusjon (som rus) er noe som vil forekomme uansett hvilke reguleringer stat og styre setter på det, så i mine øyne iallfall, er det mye bedre å kontrollere det enn å bare blindt forby!
Vis hele sitatet...
Jeg er enig i at det ville være bedre å kontrollere det enn å bare blindt forby det, men det forbys ikke blindt i Norge. I tillegg er det flere problem med å bruke argumenter om skadereduksjon av rus og feilaktigheten ved å straffeforfølge brukere når man argumenterer for prostitusjon. Når det gjelder straffeforfølgelse av narkotika ønsker vi å hjelpe og beskytte den sårbare kjøperen, som bare ønsker å ta valg om egen kropp, mens i spørsmålet om prostitusjon er det først de prostituerte som må sikres. Legg da merke til hvordan den nordiske modellen ikke gjør de prostituerte til kriminelle - kun kjøperne og hallikene.