View Single Post
@Sjølvaste
De som dømmer deg for å hjelpe noen med heroin for smertelindring, vet nok lite om hvordan det å leve med smerter er.
Selv har jeg i perioder så vondt at om jeg ble tilbudt en pille som med stor sannsynlighet ville tatt livet av meg, men om jeg overlevde ville gjort at jeg slapp alle kroniske smerter for resten av livet, ville jeg tatt denne pillen uten å blunke.
Det å gå med kroniske smerter er så psykisk nedbrytende at det er umulig, for noen som ikke selv har opplevd det, å forestille seg hvor desperat man etterhvert blir etter å lindre smerten.

Når det gjelder å sette heroin IM har jeg lite å tilføye, men tenker at det kanskje finnes alternativer til gateheroin?
Helsevesenet ser ikke ut til å være mye til hjelp, men jeg ser for meg at det burde være mulig å få tak i morfin, og siden det virker som helsevesenet ikke er behjelpelig, finnes det kanskje alternative måter å fremskaffe dette på?
Poenget mitt er at når man først skal drive med selvmedisinering mot smerter, er det vel ønskelig med minst mulig bivirkninger, det har lite for seg å ta noe som i verste fall gir flere plager/smerter?
Jeg har også problemer med å se at heroin skal gi noen smertelindring som overgår det medikamenter er i stand til, er grunnen til at heroin blir vurdert først og fremst fordi det er enklere å få tak i?